شناسهٔ خبر: 31891654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای همکاری خلیج فارس:

ارتفاعات جولان متعلق به سوریه است

تهران - ایرنا - شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای، اراضی جولان را سرزمیینی سوری دانست و تصریح کرد، سخنان 'دونالد ترامپ' درباره این منطقه واقعیت را تغییر نمی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'البیان' امارات، شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای به توئیت دونالد ترامپ درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی واکنش نشان داد.
در این بیانیه، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ابراز تاسف در این باره بسنده کردند اما آن را محکوم نکردند.
به نوشته البیان، 'عبداللطیف بن راشد الزیانی' دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه سخنان ترامپ نمی تواند واقعیت ثابت جولان اشغالی را تغییر دهد، گفت: ارتفاعات جولان سرزمینی سوری است که اسراییلی ها آن را در سال 1967 اشغال کرده اند.
وی ادامه داد: صلح در خاورمیانه جز با عقب نشینی اسراییل از اراضی اشغالی جولان تحقق نمی یابد و این صحبت ها (توئیت ترامپ) فرصت صلح را از این منطقه می گیرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق اسراییل اعلام کرد، هرچند براساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اول فروردین ماه در توئیتی اعلام کرد اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.
روسیه، ایران، ترکیه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها با موضع ترامپ مخالفت کرده اند.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت سال 1397 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
خاوررم ** 9208 ** 1071

نظر شما