شناسهٔ خبر: 31890864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیل: کوشنر با تحقیقات کمیته قضایی درمورد ترامپ همکاری می کند

تهران - ایرنا - تارنمای آمریکایی 'هیل' به نقل از یک مقام مطلع گزارش داد: 'جرد کوشنر' مشاور و داماد رئیس جمهوری آمریکا در راستای همکاری با تحقیقات کمیته قضایی مجلس نمایندگان درمورد دولت، کارزار انتخاباتی و کسب وکارهای دونالد ترامپ، مدارک درخواستی را در اختیار این کمیته قرار خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از هیل، وکیل مدافع کوشنر اعلام کرده که او و موکلش گروه اول از مدارک درخواستی کمیته قضایی را در اختیار این هیأت خواهند گذاشت هرچند هنوز روشن نیست که مدارک ارائه شده از سوی کوشنر تا چه اندازه جامع خواهند بود.
'جرولد نادلر' رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه جاری میلادی از 81 فرد و نهاد خواست تا مدارک مرتبط با تحقیقات این هیأت در مورد فساد، ممانعت از اجرای عدالت و تخلفات اخلاقی بالقوه در درون دولت ترامپ را در اختیار آن قرار دهند.
مدارک درخواستی کمیته قضایی از کوشنر شامل اطلاعات مربوط به نشست ژوئن 2016 (خرداد 95) در 'برج ترامپ' می شود که در آن وی، 'پل منافورت' گرداننده کارزار انتخاباتی ترامپ و چند تن دیگر با یک وکیل روس که گفته می شد اطلاعات مخربی در مورد 'هیلاری کلینتون' رقیب انتخاباتی دمکرات ترامپ دارد، دیدار کردند.
علاوه بر این از کوشنر خواسته شده تا هرگونه مدرک مرتبط با مذاکرات موسسه ترامپ برای ساخت نمونه ای از برج ترامپ در مسکو، انتشار ایمیل های هک شده از حساب های کاربری منتسب به نمایندگان حزب دمکرات به دست ویکی لیکس، حق السکوت هایی که برای مسکوت نگهداشتن روابط نامشروع رئیس جمهوری با دیگر زنان به آنها پرداخت شده است، قراردادهای منعقد شده بین روسیه و تیم انتخاباتی ترامپ و رویدادهای داخل دولت مثل اخراج 'جیمز کومی' رئیس سابق 'اف بی آی' را نیز در اختیار این هیأت قرار دهد.
همچنین از کوشنر خواسته شده تا در مورد مسائل داخلی دولت چون تماس های ترامپ با 'متیو ویتاکر' دادستان کل موقت سابق خود درباره موضوعاتی از قبیل تحقیقات رابرت مولر در زمینه مداخله روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تحقیقات در مورد حق السکوت های پرداختی، نیز شفاف سازی کند.
دمکرات ها بیم آن را داشتند که مبادا انتخاب ویتاکر که به عنوان یکی از نیروهای وفادار به ترامپ شناخته می شود، با هدف مانع تراشی برای تحقیقات مولر یا توقف آن انجام شده باشد.
افزون بر این، از داماد رئیس جمهوری آمریکا خواسته شده تا مدارک مرتبط با استفاده احتمالی وی از حق عفو ریاست جمهوری برای منافارت، 'مایکل فلین' مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و یا 'مایکل کوهن' وکیل سابق ترامپ را نیز در اختیار کمیته قضایی مجلس نمایندگان قرار دهد.
به گزارش تارنمای هیل، کوشنر یکی از چندین عضو خانواده ترامپ است که درخواست ارائه مدارک مربوط با تخلفات ترامپ به آنها ارسال شده است.
دمکرات های مجلس نمایندگان از 'اریک' و 'دونالد جونیور' پسران و 'ایوانکا' دختر ترامپ نیز خواسته اند تا در راستای پیشبرد این تحقیقات با آنها همکاری کنند.
اروپام ** 9418 ** 1071

نظر شما