شناسهٔ خبر: 31890671 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نکات کلیدی ویژه داوطلبان شرکت در آزمون MHLE سال ۹۸ +جدول

آزمون MHLE سال ۹۸ در ۶ نوبت در ماه‌های فروردین، مرداد، مهر، آذر، دی و اسفند برگزار می‌شود و نتایج هر یک از آزمون حدود یک هفته پس از برگزاری اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE دارای ١٠٠ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل که ٣٠ پرسش درک مطلب شنیداری، ٤٠ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ٣٠ پرسش درک مطلب نوشتاری و ١٠٠ نمره (بدون نمره منفی) است.

 آزمون MHLE سال ۹۸ در ۶ نوبت در ماه‌های فروردین، مرداد، مهر، آذر، دی و اسفند برگزار می‌شود و نتایج هر یک از آزمون حدود یک هفته پس از برگزاری اعلام خواهد شد.

دو روز قبل از برگزاری آزمون داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. نمره قبولی در این آزمون ۵۵ است و کسانی که نمره ۴۹ کسب کنند قبولی مشروط خواهند داشت. اما این آزمون چقدر برای دانشجویان می‌تواند اهمیت داشته باشد؟

۱- آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE دارای ١٠٠ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل که ٣٠ پرسش درک مطلب شنیداری، ٤٠ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ٣٠ پرسش درک مطلب نوشتاری و ١٠٠ نمره (بدون نمره منفی) است.

۲- این آزمون برای دانشجویان دوره دکتری رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی و آزاد اسلامی برگزار می‌شود و دانشجویان قبل از ارائه تز دوره دکتری باید مدرک قبولی زبان را ارائه دهند. البته دانشگاه آزاد آزمون زبان EPT را برای دانشجویان دوره دکتری خود برگزار می‌کند، اما از آنجایی که در این آزمون از مهارت شنیداری سنجشی به عمل نمی‌آید از سوی وزارت بهداشت پذیرفتنی نیست.

۳- مدرکی که از آزمون MHLE کسب می‌کنید، زمان مصاحبه دکتری و یا قبل از برگزاری آزمون جامع دکتری، توسط کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قابل پذیرش  و معتبر است. علاوه برقابلیت‌های ذکر شده، جهت کسب فرصت مطالعاتی و یا بورسیه‌های تحصیلی دولتی به کار می‌آید.

۴- ساختار این آزمون از چند بخش تشکیل می‌شود:

الف) بخش شنیداری: این بخش از آزمون MHLE شامل ۳۰ سوال است؛ در این بخش که خود از چند قسمت تشکیل شده، مکالمه‌هایی با لهجه آمریکایی برای داوطلبان پخش می‌شود و بعد از هر مکالمه یک مکث کوتاه وجود دارد که در این فاصله داوطلبان بایستی به سوالات مربوط به این مکالمه پاسخ دهند. یک قسمت از مکالمه‌ها بصورت تک سوالی هستند، یعنی یک مکالمه کوتاه، مکث و یک سوال، اما قسمت دیگر از این بخش بصورت یک مکالمه نسبتا طولانی بین دو نفر است و پس از پایان آن داوطلب باید به چندین سوال مربوط به این مکالمه پاسخ دهد.

ب) ساختار و نگارش: این بخش از آزمون MHLE شامل ۲۰ سوال است. داوطلبان در این بخش باید به سوالات ساختاری و چند گزینه‌ای پاسخ دهند. این بخش شامل دو دسته سوال است، یک دسته از سوالات بصورت جای خالی می‌باشد که داوطلب باید گزینه مناسب را انتخاب نماید و در دسته دوم، جملاتی نوشته شده است که در هر جمله زیر ۴ کلمه خط کشیده شده و یکی از آن‌ها اشتباه است، و داوطلب باید مورد اشتباه را انتخاب نماید.

ج) درک مطلب: این بخش از آزمون MHLE شامل ۳۰ سوال است و معمولا شامل ۴ متن آکادمیک و دانشگاهی است که به ازای هر متن تعدادی سوال داده می‌شود که داوطلب بر اساس اطلاعت داده شده در هر متن باید به سوالات پاسخ دهد.

د) واژگان: این بخش از آزمون MHLE، شامل ۲۰ سوال است. در این بخش تعدادی سوال جای خالی یا مترادف متضاد داده می‌شود تا میزان آگاهی داوطلب از لغات سنجیده شود.

۵- منابع رایجی که برای آزمون MHLE مطالعه می‌شود:
TOEFL Preparation KIT
Barron’s Barron’s- How- to- Prepare- for the TOEFL- ۱۱ th Edition
Longman- Complete- Course- for- the TOEFL
۵۰۴ Essential Words For Toefl
TOEFL Grammar Flash
TOEFL Reading Flash
TOEFL Word Flash
Preparation for the Paper Tests- By Debora Philips

۶- تاریخ برگزاری آزمون در سال ۹۸

شش نکته کلیدی برای شرکت در آزمون MHLE سال ۹۸ +جدول

انتهای پیام/

برگزاری آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE 

نظر شما