شناسهٔ خبر: 31890652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مرگ و میر نوزادان در ایران کمتر از استاندارد جهانی

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر با پیشرفت علم در حوزه پزشکی و درمانی کشور مرگ و میر نوزادان و بیماری فلج اطفال به حداقل ممکن خود رسیده به طوری که حتی از استاندارد جهانی نیز کمتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، محمد حسین قربانی، با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در سال‌های اخیر گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش مسئولان و متولیان امر در حوزه سلامت و پزشکی رشد و پیشرفت قابل قبولی داشته است، بی تردید تولید ۹۷ درصدی دارو در کشور نشان دهنده پیشرفت چشم‌گیر ایران در حوزه داروسازی است.

مرگ و میر نوزادان در ایران کمتر از استاندارد جهانی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی درکشور تصریح کرد: خوشبتانه در سال‌های اخیر با پیشرفت علم در حوزه پزشکی و درمانی مرگ و میر نوزادان و بیماری فلج اطفال به حداقل ممکن خود رسیده به طوری که حتی از استاندارد جهانی نیز کمتر است.

افزایش امید به زندگی در ایران

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه فضای بسیار خوبی در کشور ایجاد شده است افزود: امید به زندگی در کشور ما به سطح قابل توجهی رسیده که این نشان دهنده پیشرفت در حوزه سلامت کشور است، بی تردید طی سال‌های اخیر حوزه بهداشت ودرمان از همه حوزه‌ها پیشتاز‌تر بوده است.

نگرانی مسئولان از عدم پرداخت مطالبات پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بودجه انقباضی سال ۹۸ خاطر نشان گرد: محدودیت‌های موجود در بودجه ۹۸ واقعیتی است که باید پذیرفته شود، ما در حوزه بهداشت و درمان به روند بسیار خوبی رسیده‌ایم، اما انچیزی که باعث رنجش ما در حوزه بهداشت ودرمان می‌شود، مطالبات باقی مانده پزشکان، پرسنل بیمارستانی، پرستاران، پیمانکاران و بدهی سازمان تامین اجتماعی است که البته تدابیری هم برای رفع این مشکلات اندیشیده شده است.

انتهای پیام/
منبع: خانه ملت
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما