شناسهٔ خبر: 31890648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان در استان گلستان / مردم در انتظار تدابیر ویژه

باشگاه خبرنگاران جوان

سیلاب که از روز چهارشنبه در استان گلستان آغاز و خسارت‌های بسیاری بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارس نیوز، سیلاب که از روز چهارشنبه در گلستان جاری شده است بیش از ده‌ها روستا و همچنین شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان را درگیر کرده است.

آخرین وضعیت سیل در استان گلستان / خطر برطرف شد اما...!

آب سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد‌های گلستان و بوستان پس از آنکه شهر گنبدکاووس را غرق در آب کرد به شهرستان آق قلا رسید و از دیروز سطح آب در برخی مناطق از ۳۰ سانت تا بیش از ۲ و نیم متر رسید.

 

بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی با محصولات سبز گندم و کلزا کاملا از بین رفتند و همچنین ده‌ها روستا دچار خسارت‌های مالی شدند.

در این میان، اما وقتی گمان می‌رفت آب برای ورود به دریا سطح شهرستان گمیشان را نیز فرا بگیرد و امروز مشکل سیلاب امروز در این شهر آغاز شود، اما تا کنون خبری از سیلاب گسترده در این شهرستان نیست.

مسئولان گفته اند سطح آب و خروجی سد‌ها کاهش و همچنین خطر سیلاب در گمیشان کم شده است.

سیل‌زدگان ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی دریافت می‌کنند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:هر خانواری که منزل مسکونی آن‌ها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی افزود:همچنین علاوه بر تسهیلات بانکی این خانواده‌ها از مبالغ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهر‌مند می‌شوند.

از مردم صبور گلستان قدردانی می‌کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه برای بررسی ابعاد سیلاب وارد استان گلستان شدیم،گفت: از  مردم صبور استان گلستان برای تحمل این سختی‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: تلاش داریم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

امکانات سپاه در اختیار مردم سیل‌زده استان گلستان قرار گرفت

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: سپاه با همه توان خود به کمک سیل زدگان خواهد رفت و از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

وی اذعان کرد: خودروها، ماشین‌آلات سنگین و همچنین نیرو‌های مخلص سپاه پاسداران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر شهر‌های گلستان بسیج کرده‌ایم تا بتوانیم مقداری از آلام مردم را کم کنیم.

کولیوند رییس اورژانس کشور امروز در بازدید از مناطق سیل زده گلستان گفت: اورژانس هوایی ۱۱۵ گلستان در شرایط بد جوی تاکنون ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

محمد علی هروی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به خسارت‌های زیاد وارده سیلاب و برف و کولاک به استان گلستان گفت: از ۲۶ اسفند ماه ۹۷ تا دوم فروردین ۹۸ تعداد ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر حادثه دیدند و به ۵ هزار و ۲۳۱ نفر گرفتار در سیلاب و برف و کولاکامدادرسانی شده است.

وی افزود: از زمان حادثه تاکنون ۸ هزار و ۱۵ نفر اسکان موقت شده و ۱۰ هزار و ۸۳ واحد مسکونی دارای آبگرفتگی تخلیه آب شدند.

 

 

نظر شما