شناسهٔ خبر: 31890532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسلط «نیروهای دموکراتیک سوریه» بر شهرک «الباغوز» سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که توانسته‌اند بر شهرک الباغوز در شرق سوریه مسلط شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (تحت الحمایه آمریکا) امروز شنبه از تسلط بر شهرک «الباغوز» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) خبر دادند.

«مصطفی بالی» مسئول مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «الباغوز آزاد و پیروزی نظامی در برابر داعش محقق شد».

شبکه خبری «رووداو» به نقل از بالی گزارش داد که «این پیروزی را به همه خانواده‌های شهدا و زخمی‌های خود تقدیم می‌کنیم؛ کسانی که اگر جانفشانیهای آنان نبود، این پیروزی محقق نمی‌شد».

وی ادعا کرد که «پس از جانفشانی‌های زیاد» خبر نابودی داعش را «اعلام می‌کنیم و بار دیگر عهد می‌بندیم که جنگ را ادامه دهیم، باقی مانده آنان را تا نابودی کاملشان تعقیب کنیم».

یک مسئول در گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -وابسته به معارضان اما به شبکه خبری «العربیه» گفت که حضور «داعش حتی در شرق فرات نیز پایان نیافته است».

دیدبان با استناد به اطلاعاتی که در اختیار دارد، اعلام کرد که فرماندهان داعش در تونلهایی در الباغوز حضور دارند.

این در حالی است که شبه‌نظامیان کُرد اعلام کردند که حضور داعش در شرق سوریه پایان یافته است.

بالی اواخر اسفند سال گذشته اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان کُرد توانسته‌اند بر اردوگاه الباغوز مسلط شوند.

 وی همچنین خبر داد که شبه‌نظامیان کُرد توانسته‌اند 157 عنصر داعش را بازداشت کنند؛ عناصری که «تجارب زیادی در جنگ دارند و بیشتر آنان، شهروندان خارجی هستند که در عملیات نیروهای رنجر در الباغوز» دستگیر شدند.

شبه‌نظامیان کُرد در حالی مدعی مبارزه با داعش هستند که بارها اخبار مربوط به توافق آنان به همراه نظامیان آمریکا با این گروه منتشر شد و آمریکا توانست بیش از 50 تن طلا را از چنگ داعش خارج کنند (جزئیات بیشتر).

توافق کُردها و نیروهای آمریکایی با داعش مسبوق به سابقه است؛ به گونه‌ای که در جریان تسلط بر شهر رقه که مرکز خلافت خود خوانده داعش بود، شبه‌نظامیان کُرد چهار هزار داعشی را از این شهر خارج کرده (+) و به دیرالزور انتقال دادند تا در این منطقه با ارتش سوریه بجنگند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما