شناسهٔ خبر: 31890527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجلاس سران عراق، مصر و اردن در قاهره برگزار می شود

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای، از برگزاری اجلاس سران سه کشور عراق، مصر و اردن در قاهره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عادل عبدالمهدی» در این بیانیه ای اعلام کرد که از امروز (شنبه) سفر دو روزه ای را به مصر آغاز می کند و قرار است در آنجا با «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر و «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن اجلاس سه جانبه ای برگزار کند.
وی در این بیانیه درباره موضوعاتی که قرار است در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گیرد، توضیح نداده اما تاکید کرده که دستاورد آن به نفع عراق و منطقه است.
نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد که از دو ماه پیش برای این سفر برنامه ریزی شده و قرار است علاوه بر دیدار دو جانبه با رییس جمهوری مصر یک نشست سه جانبه نیز با حضور پادشاه اردن برگزار شود.
وی همچنین در این بیانیه از مردم عراق به خاطر اینکه سفر او همزمان با حادثه واژگونی قایق گردشگری در موصل که منجر به قتل بیش از یکصد نفر شد، اتفاق افتاده، عذرخواهی کرده است.
عراق به مناسبت این حادثه تاسف بار که همزمان با اولین روز نوروز در پنجشنبه گذشته در حاشیه رودخانه دجله در یکی از پارک های سیاحتی موصل اتفاق افتاد، عزای عمومی اعلام کرده است.
عبدالمهدی در این بیانیه تصریح کرد که بسیار احساس شرمندگی می کند که در چنین شرایطی که حادثه واژگونی قایق گردشگری در موصل اتفاق افتاده و در کشور در سه روز عزای عمومی اعلام شده، ناچار به ترک عراق شده است.
وی ادامه داده که این سفر یک سفر کاری است که هدف آن ارائه خدمت به ملت عراق است و دستاوردهایی این سفر به نفع عراق و عموم منطقه خواهد بود.
این اولین سفر خارجی عادل عبدالمهدی از زمان تصدی پست نخست وزیری در عراق در ماه گذشته تاکنون است.
خاورم * 4 * 353 * 1071

نظر شما