شناسهٔ خبر: 31890487 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

تشریح آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در آق قلا از زبان تربتی نژاد؛

ارسال مواد غذایی، پوشاک و وسایل گرمایشی اولویت نخست کمک به مناطق سیل زده/استاندار گلستان از ابتدای فروردین در منطقه حضور ندارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس وضعیت منطقه سیل زده اق قلا و نیازهای مردم را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت مناطق سیل زده استان گرگان، گفت:در پی بارش شدید باران از اوایل آخرین هفته سال گذشته (دوشنبه ۲۷ اسفند ماه ۹۷) سیل و سیلاب استان گلستان را فرا گرفت و شهرهای آق قلا و گنبد دو روز پیش به زیر آب رفت.

نورمحمد تربتی نژاد

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه وضعیت شهر آق قلا وخیم است افزود: دو سوم شهر دچار آبگرفتگی شده و راه های ارتباطی آق قلا از ۳ جهت بسته و تنها از سوی بندر ترکمن باز است.

وی با اشاره به وضعیت مردم در آق قلا، اظهار کرد: اکثر منازل مسکونی در این شهر و روستاهای شمالی این منطقه به زیر آب رفته است برخی از مردم منازل را تخلیه کرده و با کمک نیروهای امدادی به مدارس و مکان های امن منتقل شدند و برخی دیگر همچنان علی‌رغم آبگرفتگی در منازل خود در طبقات فوقانی حضور دارند.

پوشاک، مواذغذایی و پتو نیاز اولیه مردم در آق قلا

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر تهیه پوشاک، مواد غذایی، غذا و وسایل گرمایشی برای مردم این منطقه در اولویت قرار دارد.

تربتی نژاد ادامه داد: تاکنون خبری در رابطه فروکش کردن سیل در این منطقه به گوش نرسیده که امیدواریم مسئولان با تمام توان اقدامات لازم را برای جابه‌جایی مردم و اسکان آنها انجام دهند تا گرفتار سیل نشوند.

اب، برق و گاز مناطق سیل زده در آق قلا قطع است

وی با بیان اینکه آب، برق و گاز مناطق سیل زده در آق قلا قطع است، تصریح کرد: مردم گرفتار سیل به مناطق جنوبی شهر آق قلا و برخی روستاهای گرگان منتقل شده اند که کمک‌های مردمی نیز نقش بسیار مهمی در ساماندهی مردم داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: آب هایی که از سدهای بالادست به طرف شهر آق قلا می‌آید ممکن است به سمت بندر ترکمن سرازیر شود که باعث آبگرفتگی و سیل در این منطقه می شود.

تلفات جانی در سیل آق قلا؛۲نفر

تربتی نژاد بیان کرد: بر اساس اخبار غیر موثق، سیل در آق قلا دو نفر تلفات به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در اثر سیل در آق قلا خسارت زیادی ایجاد نمی‌شود چرا که این منطقه شیب زیادی ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر در این منطقه از قایق برای رفت و آمد استفاده می شود.

تاکنون استاندار گلستان در منطقه سیل زده حاضر نشده است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه از ابتدای فروردین تاکنون استاندار گلستان در منطقه حضور ندارد که این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است، گفت: در مسیر جاده آق قلا به اینچه برون مشکل وجود دارد این جاده مانع گذر آب از این منطقه شده است که روز گذشته این جاده برای عبور آب شکافته شد از سوی دیگر راه آهن گرگان- اینچه برون نیز مانع دیگر است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان برای ساماندهی امور حضور فعال داشته باشند و استاندار نیز برای رفع مشکلات به صحنه بیاید./

پایان پیام

 

نظر شما