شناسهٔ خبر: 31890365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

همچنان بوی سیل می‌آید؟/ هشدار جدی هواشناسی

انتخاب نوشت: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد؛ تا سه‌شنبه در بسیاری از نقاط ایران رگبار و بادو باران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

سازمان هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد؛ تا سه‌شنبه در بسیاری از نقاط ایران رگبار و بادو باران وجود دارد. به همین دلیل هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین برخی رسانه‌های غیررسمی از افزایش رطوبت در جو ایران خبر داده‌اند. رطوبت در تمام ترازها از تمام دریاهای رطوبت‌رسان در حال فوران به آسمان ایران است و در ۶ روز آینده در کوهستان‌های ایران هزاران متر مکعب باران خواهد بارید و حجم زیادی آب پشت سدها ذخیره می‌شود.

از یکشنبه ۹۸/۱/۴ تا چهارشنبه ۹۸/۱/۷ بارش‌های بهاره سنگین احتمالا موجب سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه می‌شوند.

4242

نظر شما