شناسهٔ خبر: 31890248 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نمایش خیابانی «۵۵ دقیقه» در موزه جنگ خرمشهر اجرا شد+ تصاویر

گروه نمایشی «تجربه نو» استان اصفهان در قالب سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، نمایش خیابانی «۵۵ دقیقه» را در موزه جنگ تقدیم شهدای فوتبالیست کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، گروه نمایشی «تجربه نو» استان اصفهان که با نمایش خیابانی «۵۵ دقیقه» منتخب حضور در سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور «هنر دفاع» حضور دارند؛ پس ورود به استان خوزستان نخستین اجرای خود را در این موزه جنگ خرمشهر داشتند ومورد استقبال کاروان‌های راهیان نور روبه رو شدند.

نمایش خیابانی «۵۵ دقیقه» در موزه جنگ خرمشهر اجرا شد+ تصاویر

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خلیلی و با موضوع «شهدای فوتبالیست» است که براثر حملات هوایی دشمن در سال ۶۵ هنگام بازی تیم‌های فوتبال منتخب ایلام و منتخب چوار ایلام که منجر به شهادت ۱۵ نفر از جمله تعدادی بازیکن و کمک داور و تماشاگران به وقوع پیوست می‌پردازد که پیش از این در رویداد‌های ملی دیگر حضور داشته است.

نمایش خیابانی «۵۵ دقیقه» با تک بازی مهدی جودکی هنرمند برجسته از استان اصفهان در سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور که توسط سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ۲۷ اسفند ۹۷ آغاز شده است، پذیرای کاروان‌های راهیان نور است.

نمایش خیابانی «۵۵ دقیقه» در موزه جنگ خرمشهر اجرا شد+ تصاویر

طراحی فضا و لباس این نمایش به عهده آدینه رحیم‌نژاد است و پس از اجرا در موزه دفاع مقدس خرمشهر، در محل یادمان شلمچه و محوطه مسجد جامع خرمشهر میزبان زائرین سرزمین نور و میهمانان نوروزی خواهد بود.

سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور «هنر دفاع» از ۲۷ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۱۲ فروردین ۹۸ در محل یادمان‌های خوزستان ادامه دارد و دبیر اجرایی و مجری طرح آن به عهده مصطفی‌ بوعذار هنرمند برجسته تئاتر خوزستانی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما