شناسهٔ خبر: 31890038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فيصل مقداد:

دمشق براي بازپس‌گيري جولان حد و مرز نمي‌شناسد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون وزير خارجه سوريه روز جمعه گفت که در برابر دمشق هيچ مرزي براي بازپس گيري جولان اشغالي وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، معاون وزير خارجه سوريه در گفتگو با شبکه الميادين تاکيد کرد که ترامپ صهيونيست هاي مستبد و بزرگترين حامي تروريسم را نمايندگي مي کند و دولت آمريکا قطعنامه هاي سازمان ملل متحد در خصوص جولان را به چالش مي کشد.
معاون وزير خارجه سوريه اضافه کرد: دمشق حق دارد تا از ابزارهاي مسالمت آميز و مبارزه مسلحانه براي آزادسازي خاکش استفاده کند.
مقداد گفت: مشخص مي شود که ترامپ يک عنصر کوچک در ستاد انتخاباتي نتانياهو است.
وي در ادامه گفت: اميدواريم که حداقل کشورهاي عربي همبستگي خود را براي حمايت از مساله فلسطين حفظ کنند.
اين مقام سوري افزود: يک تناقض مشخصي در سازوکار کشورهاي عربي و سياست هايشان در قبال سوريه وجود دارد و اين به خاطر فشار پمپئو و درخواست او براي عدم بازگشت سوريه به اتحاديه عرب است.
معاون وزيرخارجه سوريه همچنين گفت: عادي سازي در روابط ميان کشورهاي عربي و اسرائيل وجود ندارد، بلکه تنها فرمانبرداري کامل برخي از رژيم ها از اين رژيم است.
وي ادامه داد: روابط اسرائيل با برخي از کشورهاي حاشيه خليج فارس از مرحله عادي سازي عبور کرده است.
مقداد در خصوص طرح موسوم به«معامله قرن»دونالدترامپ نيز گفت: در صورتي که برخي از رژيم هاي عربي با آن موافقت نکنند، امکان اجرايي شدن آن وجود ندارد.
معاون وزيرخارجه سوريه در پايان گفت: مواضع ترکيه در خصوص جولان برپايه تناقض و نفاق است؛ چراکه اين آنکارا است که از تروريسم در سوريه حمايت مي کند.
پيش از اين نيز «بشار الجعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد هرگونه اقدام آمريکا درباره بلندي هاي جولان اشغالي را غيرقانوني و فاقد هرگونه ارزش دانست.
ترامپ پنجشنبه شب اعلام کرد که اينک زمان آن فرارسيده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکميت اسرائيل بر بلندي‌هاي جولان را به رسميت بشناسد.
رژيم صهيونيستي بلندي هاي جولان را در جريان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست (پارلمان) اين رژيم در سال 1981 ميلادي اين منطقه را جزو مناطق اين رژيم اعلام کرد.

نظر شما