شناسهٔ خبر: 31889648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران: نقش مدیریت استان در تحقق شعار سال مهم است

تهران- ایرنا- استاندار تهران با بیان اینکه تحقق شعار سال 98 الزاماتی دارد که باید آن را فراهم کرد اضافه کرد: استانداری به عنوان رئیس همه کارگروه هایی که در زمینه رونق تولید فعال هستند، برای رونق بخشی به تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی نقش مهمی برعهده دارد.

صاحب‌خبر -

انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رهبر فرزانه انقلاب، در راستای نامگذاری هایی که طی سال های گذشته شاهد آن بودیم، امسال نیز موضوع رونق تولید را مورد تاکید قرار دادند.
وی یادآورشد: اگر بخواهیم معضل بیکاری را حل کنیم، معیشت مردم را بهبود بخشیم و ارزش پول ملی را افزایش دهیم، راهبرد اصلی رونق تولید است.
محسنی بندپی اظهار داشت: کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید، رفع موانع سرمایه گذاری و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز در راستای حمایت از تولید شکل گرفته اند.
استاندار تهران گفت: در داخل کشور ظرفیت هایی داریم که باید شرایط بهره گیری از این ظرفیت ها را با استفاده فناوری شرکت های دانش بنیان فراهم سازیم تا بتوانیم تولید را به منزله واقعی از نظر کمی و کیفی رونق بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته حرکت هایی برای حمایت از تولید شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
محسنی بندپی ادامه داد: اکنون برخی واحدهای تولیدی که بعضا دچار تعطیلی شده یا نیمه فعال هستند نیازمند نوسازی، بهسازی و تزریق نقدینگی برای تامین سرمایه در گردش یا خرید مواد اولیه از خارج کشور هستند.
استاندار تهران گفت: اقداماتی در سال 97 انجام شد و در ریل قرار گرفتیم و امسال به حرکت در این مسیر برای حمایت از تولید شتاب بیشتری خواهیم بخشید تا شرایط مطلوب تری را برای توسعه کسب و کار، رفع مشکل تولید کنندگان و رونق واقعی تولید ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: مسئولان نیز باید اقدام، عمل و کار جهادی را برای تحقق فرمان رهبری مد نظر قرار دهند و با تصمیم گیری های به موقع، اشراف به موضوع و استفاده از ظرفیت های موجود شرایط حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان را فراهم می کنند.
رهبر معظم انقلاب به رسم هر ساله، لحظاتی پس از تحویل سال 98، نام امسال را «رونق تولید» اعلام کردند.
تهرام/3001//6139

نظر شما