شناسهٔ خبر: 31889233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

اورامانات ظرفیت ثبت جهانی را دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات تاکید کرد و گفت: اورامانات یک منطقه بی نظیری است که ظرفیت کامل برای ثبت جهانی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی اصغر مونسان روز شنبه پس از بازدید از غار قوری قلعه، روستای گردشگری هجیج و منطقه اورامانات در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی اورامانات، با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی اورامانات در حال تکمیل شدن است، افزود: حتما برای تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات کمک خواهیم کرد و در کنار آن برنامه ریزی مناسبی برای رونق گردشگری منطقه با توجه به ظرفیت های کم نظیر آن انجام خواهد گرفت.
او اظهار داشت: توسعه زیرساخت های منطقه با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوان از ظرفیت های بزرگ این منطقه به ویژه در حوزه گردشگری طبیعی بهره برد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برنامه ساماندهی غار قوری قلعه تدوین خواهد شد، تصریح کرد: این غار انصافاً جاذبه طبیعی کم نظری است و می تواند پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر باشد.
مونسان با اشاره به محدودیت هایی که برای ساماندهی غار وجود دارد، ادامه داد: به مردم منطقه قول می دهم برای حل محدودیت ها و توسعه ظرفیت های گردشگری این غار منحصر به فرد کارهای خوبی انجام شود.
مونسان افزود: تلاش می کنیم غار قوری قلعه به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری نزدیک شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روز جمعه به استان کرمانشاه سفر کرد و امروز شنبه نیز در جشن بزرگ کرمانشاه پایتخت نوروز ایران در محوطه تاریخی تاق بستان حضور خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، اورامانات به چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که با حدود 300 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
جهانی شدن منطقه اورامانات گامی بلند و اثرگذار برای جذب گردشگر و ماندگاری آن است و به طور قطع سبب رونق اقتصادی استان نیز خواهد شد.
یک پنجم جمعیت استان در منطقه اورامانات سکونت دارند و اگر این منطقه به ثبت جهانی برسد تحولی شگرف در استان و صنعت گردشگری آن ایجاد می شود.
وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
وجود این همه جاذبه گردشگری، سالانه افراد زیادی را وسوسه می کند تا سری به کرمانشاه بزنند و از دیدن این همه جاذبه گردشگری که خیلی هایشان منحصر به فرد و کم نظیر هستند لذت ببرند.
7447/3033 /1484

نظر شما