شناسهٔ خبر: 31888910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واعظي:

دولت تمهيداتي براي جبران خسارت ناشي از سيل اتخاذ کرده است

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس دفتر رئيس‌جمهور با ارائه گزارشي از وضعيت مناطق سيل‌زده شمال کشور، تاکيد کرد که مقرر شده ليست کاملي از خسارت‌ها تهيه شود و دولت تمهيداتي را براي جبران خسارت‌هاي ناشي از سيل اخير اتخاذ کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمود واعظي با انتشار عکس‌هايي از سيل اخير در استان‌هاي شمالي، بويژه استان گلستان، در صفحه اينستاگرام خود نوشت: متأسفانه جاري شدن سيل در استان‌هاي شمالي کشور در چند روز گذشته خسارت‌هايي را به هموطنانمان وارد کرده است. طبق آخرين گزارش‌هايي که از اين مناطق دريافت کرده‌ام، وضعيت عمده مناطق به غير از دو منطقه در استان مازندران و گلستان تثبيت شده است.
وي با اشاره به اينکه "همه عوامل اجرايي دولت و نيروهاي امدادرسان مشغول خدمات‌رساني هستند"، تاکيد کرد: دولت در کنار مردم سيل‌زده استان‌هاي شمالي کشور است. همه عوامل و دستگاه‌هاي اجرايي و امدادرسان از ابتداي حادثه سيل و حتي به‌واسطه هشدارهاي هواشناسي پيش از وقوع حادثه مساعي خود را در اين خصوص به کار گرفته بودند؛ از اين رو با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي و هشدارهاي اين سازمان در خصوص احتمال جاري شدن سيل، در هر سه استان پيش از حادثه جلسات ستاد بحران برگزار شده بود و قبل از حادثه آمادگي لازم در اين زمينه وجود داشت و تا اين لحظه نيز همه نيروها با تمام توان و زير نظر استانداري‌ها مشغول به کارند.
رئيس دفتر رئيس‌جمهور افزود: عمده مشکلات مربوط به قطعي آب و برق و راه‌هاي مواصلاتي حل شده است و هم‌اکنون نيز نيروهاي امدادگر و دولتي در تلاشند تا با همه توان در کوتاه‌ترين مدت مشکلات باقي‌مانده را برطرف کنند. مقرر شده تا ليست کاملي از خسارت‌ها تهيه شود. دولت تمهيداتي را براي جبران خسارت‌ها اتخاذ کرده است. رئيس‌جمهور نيز در اين زمينه دستورات لازم را صادر کرده است و وزير کشور نيز وظايف محوله را دنبال مي‌کند و شنبه عازم استان گلستان است.
واعظي با اشاره به حضور برخي مسئولان در مناطق سيل‌زده، ادامه داد: وزير اقتصاد به نمايندگي از رئيس‌جمهور به مناطق خسارت‌ديده رفته است و اگر لازم باشد ساير مسئولان هم به مناطق اعزام خواهند شد. با اين همه، توصيه نيروهاي امدادرسان به مسئولان و همچنين مردم، عدم حضور مستقيم در اين شرايط است‌. نيروهاي امدادرسان و هلال احمر در حال حاضر مشغول امدادرساني و توزيع اقلام غذايي و مورد نياز مردم هستند. دولت تمام تلاش خود را براي امدادرساني هرچه سريع‌تر به کار گرفته است.
وي در پايان از همراهي و همدردي مردم ايران با سيل‌زدگان قدرداني کرد و افزود: جا دارد از نوع دوستي مردمي که با کمک‌هاي خود و ارسال اقلام غذايي از هموطنان خسارت‌ديده حمايت کردند، قدرداني کنم. در تلاشيم تا هرچه سريع‌تر مشکلات مردم شريف مناطق سيل‌زده مرتفع شود.

نظر شما