شناسهٔ خبر: 31888858 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو عنوان شد؛

«۲۳ نفر» به اکران پاییز ۹۸ رفت

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که داستانی معروف از دوران اسارت ۲۳ نوجوان رزمنده دفاع مقدس را روایت می‌کند در اکران پاییز سال آینده قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سازندگان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، برنامه اکران این فیلم دفاع مقدسی را در پاییز سال آینده قرار داده و برخلاف برخی حدس و گمان‌ها اکران فیلم را به ۶ ماه دیگر موکول کردند.

در همین رابطه این فیلم که توانست در جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را نیز از آن خود کند و همچنین در بخش تجلی اراده ملی نیز خوش درخشید، در نیمه اول سال آینده به روی پرده سینما‌ها نخواهد رفت.

گفتنی است فیلم «۲۳ نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، با تمرکز بر زندگی ۲۳ نوجوان ایرانی اسیر شده در عراق و بررسی رفتار‌های این گروه از زمان اسارت را روایت می‌کند و داستان آن نیز به تلاش نافرجام صدام حسین برای استفاده تبلیغاتی از نوجوانان ایرانی است که در جنگ تحمیلی به اسارت گرفته شدند.

این فیلم سینمایی با سرمایه‌گذاری سازمان رسانه‌ای اوج ساخته و در جشنواره فیلم فجر ۹۷ رونمایی شد. عوامل «۲۳ نفر» عبارتند از: تهیه‌کننده: مجتبی فرآورده، نویسنده و کارگردان: مهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری جنگ: هادی اسلامی، جلوه‌های ویژه بصری بخش عراق: امیر سحرخیز، مدیر تولید: رضا زنجانیان، مشاوران: احمد یوسف‌زاده، محمد ساردوئی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی.

نظر شما