شناسهٔ خبر: 31888261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

المقداد:

دمشق تمامی احتمالات درباره جولان اشغالی را بررسی می‌کند

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق حد و مرزی برای بازپس‌گیری جولان اشغالی نمی‌شناسد و تمامی احتمالات در این خصوص را بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

دمشق تمامی احتمالات درباره جولان اشغالی را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» به ادعا‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره بلندی‌های جولان اشغالی پاسخ داد.

المقداد با بیان این‌که «اشغالگر هیچ آینده‌ای در جولان اشغالی سوریه ندارد»، تأکید کرد: «دمشق هیچ حد و مرزی برای بازپس‌گیری جولان ندارد و دولت سوریه تمامی احتمالات را بررسی می‌کند».

المقداد اظهار داشت: ترامپ صهیونیست‌های مستبد و بزرگترین حامی تروریسم را نمایندگی می‌کند و دولت آمریکا قطعنامه‌های سازمان ملل متحد درباره جولان را به چالش می‌کشد.

این دیپلمات ارشد سوریه تأکید کرد: «دمشق حق دارد از شیوه‌های مسالمت‌آمیز و مبارزه مسلحانه برای آزادسازی اراضی سوریه استفاده کند».

وی افزود: آشکار شد که ترامپ، نژادپرستی کوچک در کمیپن انتخاباتی نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) است.

فیصل المقداد در ادامه گفت: «امیدواریم که حداقل کشور‌های عربی همبستگی خود را برای حمایت از مساله فلسطین حفظ کنند. تناقض مشخصی در ساز و کار کشور‌های عربی و سیاست‌های‌شان در قبال سوریه وجود دارد. این به خاطر فشار پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) و درخواست او برای عدم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.»

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به این‌که «روابط اسرائیل با برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس فراتر از مرحله عادی‌سازی است»، تأکید کرد: «عادی‌سازی میان کشور‌های عربی و اسرائیل وجود ندارد بلکه آن فرمانبرداری محض برخی رژیم‌ها از اسرائیل است.»

وی درخصوص طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، گفت: «در صورتی‌که برخی از رژیم‌های عربی با این طرح موافقت نکنند، امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.»

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین افزود: «مواضع ترکیه درخصوص جولان برپایه تناقض و نفاق است؛ زیرا این آنکارا است که از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند.»

پیشتر نیز «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که «هرگونه مشروعیت دادن یا اجرایی از جانب ایالات متحده درباره جولان اشغالی سوریه بی‌ارزش است».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه را به رسمیت بشناسند.

طبق اعلام مسئولان رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی، دولت ترامپ طی هفته جاری حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد.

این منابع تاکید کردند که به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی توسط آمریکا قریب‌الوقوع و در زمان سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما