شناسهٔ خبر: 31887981 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

مهمترین مطالبه کارگران در سال ۹۸ رونق اقتصادی و اشتغال است

دبیر خانه کارگر همدان گفت: دولت باید زیرساخت‌های لازم را برای تولید در سال ۹۸ فراهم کند، تا این امر موجب رونق اقتصادی و اشتغال در کشور شود.

صاحب‌خبر -

«چنگیز اصلانی» با اشاره به اینکه راه کار رونق اقتصادی، درآمدزایی و رفع مشکل بیکاری حمایت از تولید داخلی است، به خبرنگار ایلنا گفت: از آنجا که رشد و توسعه اقتصادی کشور به بقای واحدهای تولیدی گره خورده است، باید به تأمین مالی بخش  تولید وصنعت کشور سرعت بدهیم و حمایت‌های لازم از آن انجام شود.

به گفته وی؛ نیروی کار پایه و ستون اصلی رونق اقتصادی است و دولت برای محقق کردن آن چاره‌ای جز تامین امنیت شغلی کارگران در کنار تامین معاش و ارتقای توانمندی‌های کارگران ندارد.

او با اشاره به اینکه جامعه کارگری کشور در طول ۴۰سال گذشته در همه عرصه‌های انقلاب سنگ تمام گداشته‌اند، گفت: مهمترین دغدغه حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و اشتغال است با این حال جامعه کارگری انتظار دارد دولت به فکر رونق اقتصادی باشد تا مطالبات از دست رفته کارگران را به آنان بازگردد.

به گفته وی؛ وضعیتی که کارگران در سال گذشته به دلیل سقوط ارزش پول ملی و بی‌اثر شدن دستمزدها تجربه کردند بسیار سخت بود. کارگران حتی در تهیه امکانات اولیه زندگی برای خانواده‌هایشان دچار مشکل شدند.

او افزود: در صورت محقق نشدن وعده‌های دولت در زمینه بازگرداندن آرامش به بازارهای داخلی و جلوگیری از افزایش غیرواقعی نرخ کالا‌های اساسی، کاملا قابل پیش‌بینی است که اقشار ضعیف، به ویژه کارگران حداقل‌بگیر، در سال جدید در تامین معاش خانواده خود با مشکل روبرو شوند.

دبیر خانه کارگر همدان در ادامه تورم شدید اقتصادی، نقدینگی بالا و فضای اقتصادی را دلیل عدم تحقق برخی اهداف سال گذشته که با نام «سال حمایت از کالای ایرانی» معرفی شده بود، عنوان کرد و افزود: سال حمایت از کالای ایرانی در حالی به پایان رسید که تولیدکنندگان در شرایط سختی به سر می‌بردند و بی‌ثباتی اقتصادی بسیاری از تولیدکنندگان را با چالش‌های خطرناکی روبرو کرده بود.

اصلانی همچنین تصریح کرد: سال حمایت از کالای ایرانی آرمانی بود که همه مسئولان می‌بایست سیاست‌های خود را بر مبنای آن در سال ۹۷ طرح‌ریزی می‌کردند.

اصلانی در خاتمه  تاکید کرد: مسئولان تصمیمات و اقدامات جهادی را جهت بهبود وضعیت زندگی کارگران مدنظر قرار دهند تا حداقل معیشت معمول آنها فراهم شود.

نظر شما