شناسهٔ خبر: 31887957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سیل وزیر کشور را به ۳ استان شمالی کشاند

رحمانی فضلی عازم استان گلستان شد/ تشکیل شورای تأمین و کمیته بحران

وزیر کشور با اشاره به اینکه صبح امروز (شنبه) به استان گلستان عزیمت می‌کند گفت: در این چند روز باید در تهران هماهنگی‌های چند استان و چند منطقه را در سطح ملی انجام می‌دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه صبح شنبه به استان گلستان عزیمت می‌کند گفت: در این چند روز باید در تهران هماهنگی‌های چند استان و چند منطقه را در سطح ملی انجام می‌دادیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حجم بارندگی‌های استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بیش از چند برابر بارندگی در مدت مشابه سال‌های پیش بوده است، اضافه کرد: دبی آب در استان گلستان در بالادست ۵۷۰ متر مکعب بر ثانیه بوده در حالی که ظرفیت رودخانه «گرگانرود» کمتر از آن است.

بیشتر بخوانید:

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همه امکانات فنی و مهندسی و به ویژه مردم کمک کردند، افزود: سعی کردیم مسیرهای سیلاب را تغییر دهیم تا خسارت‌ها کمتر شود.

وی گفت: کمک‌های مردمی به ویژه مردم خوب «آق‌قلا» و علمای آنجا موجب شد مردم مسیر را تخلیه کنند به طوری که در این مسیرها تلفات انسانی نداشتیم و آب گرفتگی‌ها و ورود آب به منازل وجود دارد که ان‌شاءالله پس از فروکش کردن، به سرعت تخلیه می‌شوند.

رحمانی فضلی افزود: آب بعد از آق‌قلا به سمت گمیشان می‌رود که حجم دبی آب در آنجا کم و منحرف و همه منازل در آن مسیر تخلیه شده است.

وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا تلفاتی نداشته باشیم و آن دو مورد تلفات انسانی در «کلاله» و «مینودشت» بوده است و در این مسیر تلفات انسانی نداشتیم.

وزیر کشور گفت: همه امکانات پشتیبانی از جمله پتو، چادر و اسکان‌های موقت و کمک غذایی انجام شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جلسات شورای تأمین و کمیته بحران تشکیل خواهد شد و تصمیمات را در محل اتخاذ خواهیم کرد، ادامه داد: از صبر و حوصله مردم و همکاری‌های خوب آنها و دستگاه‌های اجرایی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه "مردم نگران نباشند و خسارت‌ها جبران خواهد شد"، افزود: علمای استان به ویژه نماینده ولی فقیه در بسیج مسئولان و مردم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

پیش از این وزیر کشور گفته بود به منظور نظارت مستقیم بر مدیریت بحران در شمال شرق کشور و ارزیابی میدانی از مناطق سیل‌زده و دیدار مستقیم با مردم وارد استان گلستان می‌شود.

حضور در مناطق سیل‌زده در استان‌های مازندران و خراسان شمالی و دیدار با مردم در این مناطق، در ادامه برنامه‌های وزیر کشور در سفر به شمال شرق کشور، دنبال خواهد شد.

نظر شما