شناسهٔ خبر: 31887915 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در گفتگو با میزان خبر داد

افزایش تولید نفت تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز/صرفه جویی ۳۵۰ میلیون دلاری در هزینه‌ها

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار برای اجرای چهار پروژه، امکان تولید نفت تا حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -
حمید بورد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص سرمایه گذاری در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: به تازگی یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای اجرای چهار پروژه در شرکت نفت فلات قاره ایران صورت گرفته که با به سرانجام رسیدن این چهار پروژه، امکان تولید نفت در این شرکت تا حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته این شرکت در سال گذشته گفت: در سال گذشته موفق به دستیابی ۱۰۰ درصدی به برنامه تولید و همچنین صرفه جویی ۳۵۰ میلیون دلاری در هزینه‌ها بر اساس اصلاح در فرآیند‌ها و افزایش ۱۰ درصدی روند تولید نفت شده ایم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه به سایر دستاورد‌ها طی ۲ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: موفقیت در حوزه ساخت داخل، رشد ۲۰۰ درصدی در حوزه پژوهش، نصب چهار جکت دریایی، بهره‌برداری از پالایشگاه هنگام در قشم، بهره‌برداری از شناور FPSO در خلیج‌فارس، بازسازی اساسی ۲ کارخانه تزریق آب سبب شد برنامه تزریق آب در این شرکت نزدیک به برنامه پیش رود.

بورد اظهار کرد: در بخش انتقال گاز و رفع نشت درسال گذشته اقداماتی شامل افزایش ۵ میلیون فوت مکعبی گاز صادراتی میدان نوروز به سکوی ابوذر و عملیات رفع نشت نفت از رایزر خط انتقال سکوی رشادت انجام شده است.
وی عنوان کرد: در کنار بارگیری محموله‌های متعدد نفت‌خام از پایانه فرآورشی کوروش و انجام موفقیت‌آمیز عملیات بازیافت، تعمیر و تعویض هوزهاى آسیب‌دیده پایانه شناور فرآورشى کوروش صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما