شناسهٔ خبر: 31887722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازدید بیش از 11 هزار نفر از آثار تاریخی استان قم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید بیش از 11 هزار نفر از آثار و بناهای تاریخی استان قم خبرداد.

صاحب‌خبر -
بازدید بیش از 11 هزار نفر از آثار تاریخی استان قم به گزارش ایکنا از قم، حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم دوم فروردین ماه از بازدید عمومی بیش از 11 هزار نفر از آثار و بناهای تاریخی استان در روزهای منتهی به سال جدید خبر داد و بیان کرد: آثار تاریخی آماده بازدید در ایام نوروز شامل؛ خانه تاریخی زند، موزه مردم‌شناسی، گنجینه آثار مراجع، خانه ملاصدرا و مقابر گنبد سبز است.
وی ادامه داد: بناهایی همچون تیمچه، بیت امام (ره)، مسجد جامع، امامزاده‌ های سطح شهر و نوروزگاه‌ها نیز در ایام نوروز همه روزه از ساعت 9 تا 19 با حضور راهنمایان و کارشناسان آموزش دیده آماده بازدید علاقه‌مندان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه مجموعه دیرگچین، خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان و یکی از بوستان‌های سطح شهر به عنوان نوروزگاه آماده سازی شده است اظهارکرد: در راستای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر شهروندان و مسافران نوروزی از برنامه بازدید اماکن و آثار تاریخی، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل، بنرهای نصب شده در سطح شهر و نیز تورهای قم‌گردی اطلاعات و برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنند. 
وی همچنین از برگزاری تورهای قم گردی در ایام نوروز خبر داد و گفت: تورهای قم گردی امسال نیز همچون سال‌های گذشته با همکاری شهرداری و انجمن راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود. 
یزدانی گفت: در روز اول فروردین، 166 گردشگر خارجی و بیش از 5هزار بازدید کننده ایرانی از اماکن و آثار تاریخی استان قم، بازدید کردند. 
وی افزود: روز نخست فروردین 152 بازدید کننده ایرانی و 770 گردشگر غیر ایرانی از بیت امام(ره) بازدید کردند، علاوه بر آن 4هزار و812 نفر مسافر نوروزی ایرانی و 17 گردشگر خارجی از تیمچه بزرگ بازار قم دیدن کردند. 
انتهای پیام

نظر شما