شناسهٔ خبر: 31887701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در استان گلستان

شفا آنلاین نوشت: تاکنون در شهرستان آق قلا از ۸۸ روستا حدود ۱۰ روستا گرفتار آب گرفتگی هستند همچنین طغیان رودخانه گرگان رود نیز اتفاق افتاده و این موجب شده است تا خدمت رسانی به این روستاها از نظر سلامت و غذا و پتو با مشکل رو به رو شود

صاحب‌خبر -
عبدالرضا فاضل از آخرین وضعیت سیل زدگان و آمار فوتی ها و مصدومان ناشی از سیل در استان گلستان خبر داد.
عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده استان گلستان، گفت: سیل در استان گلستان که از سه روز پیش به دنبال بارش‌های شدید اتفاق افتاد  و در سه شهرستان گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان شاهد تجمع آب و سیل و خسارت‌های بسیاری بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در گنبد کاووس و گمیشان سطح آب کاهش پیدا کرده، اما در آق‌قلا همچنان سطح آب ناشی از سیل بالاست.
 ۱۰ روستا  در آق قلا گرفتار آب گرفتگی
فاضل به وضعیت آب گرفتگی در سطح شهرستان آق قلا اشاره کرد و گفت: تاکنون در شهرستان آق قلا از ۸۸ روستا حدود ۱۰ روستا گرفتار آب گرفتگی هستند همچنین طغیان رودخانه< River> گرگان رود نیز اتفاق افتاده و این موجب شده است تا خدمت رسانی به این روستاها از نظر سلامت و غذا و پتو با مشکل رو به رو شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه ستاد بحران در سطح استان گلستان و شهرستان آق قلا تشکیل شده است، گفت:  از اقداماتی که انجام شده می‌توان به تیم‌های ستادی سلامت اشاره کرد که منجر شده تا مسافران نوروزی و ساکنان روستاها را ساماندهی کنیم و تیم‌های سیار بهداشت محیط، ماما و پرستار به منطقه اعزام شده تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
آماده باش بیمارستان‌ها در استان گلستان
فاضل ادامه داد: ما در قالب ستاد سلامت داروی رایگان در اختیار سیل زدگان قرار داده ایم و بیمارستان‌ها در آماده باش هستند و سیل زدگان در ۲ روستا اسکان پیدا کرده اند و خدمت رسانی به آن‌ها در این ۲ روستا انجام می‌شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در شهرستان آق قلا به دلیل ساختار شهرستان فروکش آب به کندی اتفاق می‌افتد؛ در واقع در ۲ روز گذشته فروکش آب نداشتیم و ۵۰ تا ۶۰ درصد زمین‌های کشاورزی زیر آب هستند.
آخرین آمار مصدومان و فوتی های سیل در گلستان
فاضل با اشاره به آمار مصدومان و فوتی های سیل در استان گلستان گفت: ستاد بحران در استان گلستان از روز شنبه تشکیل شده بود و با هشدارهایی که داده بودند فقط یک کودک ۷ ساله در اثر رانش زمین جان خود را از دست داده است و به جز این مورد فوتی دیگری نداشتیم.
او ادامه داد: مصدومان ناشی از سیل در استان گلستان اغلب سرپایی هستند و تاکنون حدود ۱۷۰ نفر در سه شهرستان به صورت سرپایی درمان شده اند، اما به دلیل سرما و آلودگی آب بحث سرماخوردگی و اسهال و استفراغ مطرح بوده و پیش بینی‌های لازم برای درمان و مبارزه با بیماری‌ها انجام شده است.
امدادرسانی به سیل زدگان با بالگرد و قایق
فاضل  با اشاره به امدادرسانی سخت به منطقه آب گرفته گفت: مشکل این است که رفت و آمد در منطقه با قایق انجام می شود و خوشبختانه ما در گلستان بالگرد اورژانس داریم و با بالگرد اورژانس چند ماموریت خطیر انجام شدو بالگردهای هلال احمر نیز به مردم منطقه امداد رسانی می کنند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به امدادرسانی به مادران باردار گرفتار در سیل با بالگرد بیان کرد: ۳ مادر باردار با درد شدید مواجه شدند که یکی به کمک ماما زایمان کرد و ۲ مادر باردار را به شهرستان دیگری منتقل کردیم و وضع آنها مساعد است.
او یادآوری کرد: پیش بینی آب و هوا این است که از امروز مجدد بارندگی شروع شود، اما اگر بارندگی اتفاق نیفتد در ۴۸ ساعت آینده می‌توان گفت که بحرانی نداریم و به دستور وزیر بهداشت دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در منطقه حضور پیدا خواهند کرد.
4242

نظر شما