شناسهٔ خبر: 31887410 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

شفر چگونه در استقلال معجزه کرد

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران از زمانیکه سکان سرمربیگری این تیم را برعهده گرفته است تغییرات زیادی روی نیمکت آبی‌ها به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -
 
وینفرد شفر، سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران از زمانیکه سکان سرمربیگری این تیم را برعهده گرفته است تغییرات زیادی روی نیمکت آبی ها به وجود آورده است.

او در همان ابتدای ورودش به ایران میک مک درموت و محمد صالح مصطفوی را که پس از جدایی علیرضا منصوریان به صورت موقت در کادرفنی استقلال فعالیت می کردند از این تیم کنار گذاشت و از جمع اعضای کادرفنی سرمربی سابق آبی ها، مهدی خانبان را به عنوان دستیار در کادرخود حفظ کرد و البته نصرالله عبداللهی هم همچنان در سمت سرپرستی باقی ماند.

پیرمرد آلمانی در کنار ساشا (پسرش که به عنوان آنالیزور به کادر فنی استقلال اضافه شد) و یری ساناک اهل جمهوری چک، بیژن طاهری (مربی) و اشکان نامداری (مربی دروازه بان ها) را به عنوان مربیان ایرانی به جمع مربیان استقلال اضافه کرد و پس از مدتی میگل کولی جاماییکایی هم به این جمع اضافه شد.
 
شفر چگونه در استقلال معجزه کرد

پس از پایان لیگ هفدهم یری ساناک که در کارهای بدنسازی تیم استقلال هم فعالیت می کرد به دلیل مشکلات مالی و خانوادگی اش با شفر و دستیاران این سرمربی خداحافظی کرد تا فیلیپ آندریاس، مربی بدنساز جوان آلمانی جانشین او در استقلال شود و البته نصرالله عبداللهی هم جای خود را به اصغر حاجیلو داد تا یکی از متعصب ترین بازیکنان تاریخ استقلال سرپرستی این تیم را در لیگ هجدهم برعهده بگیرد.

با این تفاسیر استقلال لیگ هجدهم را با این نفرات به عنوان کادرفنی و سرپرست شروع کرد.

وینفرد شفر (سرمربی) بیژن طاهری و میگل کولی (مربی) فیلیپ آندریاس (مربی بدنساز) اشکان نامداری (مربی دروازه بان ها) ساشا شفر و مهدی خانبان (آنالیزور) و اصغر حاجیلو (سرپرست)

با این حال سرمربی آبی ها از همان ابتدای فصل دنبال جذب یک دستیار خوب خارجی برای جانشینی ساناک که از او به عنوان مغز متفکر نیمکت استقلال یاد می شد بود و از طرفی کمیته فنی باشگاه هم اصرار داشت یک مربی ایرانی به کادرفنی شفر اضافه شود.

در نهایت پس از گذشت یک نیم فصل از لیگ برتر شفر با تصمیمی حیرت آور فرهاد مجیدی، چهره محبوب استقلالی ها را که به عنوان بازیکن با او در تیم العین امارات کار کرده است راضی کرد برای نخستین بار فعالیت مربیگری را با نشستن روی نیمکت تیم محبوبش آغاز کند و مجیدی هم این پیشنهاد را پذیرفت تا هواداران استقلال این بار او را در قامت مربی دوست داشتنی تیمشان بببیند.

همچنین شفر یک مربی فنی- بدنساز جوان آلمانی دیگر را همراه با فرهاد مجیدی به جمع دستیاران خود اضافه کرد و او کسی نبود جز مارتین فورکل.

این مربی ۳۹ ساله آلمانی که سابقه بازی در تیم های نه چندان مطرح سرزمین ژرمن ها چون گروترفورث، نشیر بوریسیا فولدا، واکر بورهاوزن، کوبلنز، ساربروکن و بوریسیا نئون‌کراچن و تیم زیر ۱۹ سال آلمان را دارد کار مربیگری خود را هم از تیم ساربروکن به عنوان بدنساز شروع کرد.

او از سال ۲۰۱۷ هم در تیم های پایه و ملی ویتنام فعالیت خود را استارت زد و حتی یک سال هم به عنوان دستیار پارک هانگ سئو، سرمربی فعلی تیم ملی این کشور در تیم هوشی مینه کار کرد.

استقلال با این مربیان تا پایان لیگ هجدهم کار خود را ادامه می دهد.
 
 

نظر شما