شناسهٔ خبر: 31887359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هر روز با یک شهید/467

شهید حسن سی و سه مردان: با تمام توان راه شهدا را ادامه دهید

شهید حسن سی و سه مردان در وصیت‌نامه خود با بیان اینکه همه بدانند که من دانسته این هدف را دنبال کردم عنوان کرد: با تمام توان راه شهدا را ادامه دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید حسن سی و سه مردان:

شهید حسن سی و سه مردان در تاریخ 7 اسفند 50 در شهر همدان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا دوم ابتدایی ادامه داد و از طرف بسیج به جبهه اعزام و به عنوان رزمنده به ایفای مسؤولیت پرداخت. شهید حسن سی و سه مردان در تاریخ 20 شهریور 65 در شهر خرمشهر جزیره مجنون به دست دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد. اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای همدان آرام گرفته است.

آنچه می‌خوانیم وصیت‌نامه شهید حسن سی و سه مردان است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون: هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه آنها زنده ابدی هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند».

این وصیت‌نامه در زمان حیاتم نگاشته شده است بدانید که من آگاهانه می‌دانستم در این راه شهادت نصیبم می‌شود و با آگاهی این راه انتخاب کردم. پدرجان شما مطمئن باش که من دانسته این هدف را دنبال کردم چیزی که می‌خواهم بگویم این است که راه من را ادامه دهید.

مادر عزیزم اگر مرا دوست داری نباید در زمان شهادت گریه کنی زیرا تو شجاع هستی، مادر مهربان مرا حلال کن تا با خیال راحت راه خدا را ادامه دهم. پدرجان، برادرم را بعد از من به جبهه بفرست تا سلاح مرا بردارد و به جنگ با دشمن برود، مرا حلال کنید که نتوانستم به شما خدمت کنم. عزیزانم شما بدانید که من دانسته این هدف را دنبال کردم.

انتهای پیام/89047/ 10

نظر شما