شناسهٔ خبر: 31887341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان (۷-۱۹)

معاون رئیس پارلمان لبنان: سفر پمپئو به لبنان طرحی اسرائیلی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، مهمترين عناوين خبري 12 ساعت گذشته به شرح زير است:

ایران
// مرزبانان ربوده شده جنوب شرق کشور توسط گروه تروریستی (جیش الظلم) با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه وارد پایگاه قدر نزسا شدند. (خبرگزاری صدا و سیما)
// وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت::اتفاق بسیار خطرناک درنیوزلند، حاصل یک حرکت اسلام ستیزانه است که در غرب براه افتاده است. (خبرگزاری صداوسیما از استانبول)
// با پیگیری نمایندگان کشورمان در سازمان ملل؛ در سند پایانی کمیسیون مقام زن؛ بندی درج گردید که بر اساس آن کمیسیون مقام زن از کشور‌ها میخواهد از اعمال هرگونه اقدام یکجانبه اقتصادی، مالی و تجاری مخالف حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل علیه کشور‌های درحال توسعه اجتناب نمایند. (خبرگراری صدا و سیما از نیویورک)
فلسطین اشغالی
// رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند آمریکا هفته آینده رسما حاکمیت اسرائیل را بر منطقه (اشغالی) جولان به رسمیت می‌شناسد. (شبکه تلویزیونی المیادین)
 
لبنان
// معاون رئیس پارلمان لبنان: سفر پمپئو به لبنان طرحی اسرائیلی است. (الميادين)

آمریکا
// مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد کنترل سوریه و یا ایران بر بلندی‌های جولان به معنای چشم پوشی از حضور بی ثبات کننده ایران در منطقه خواهد بود. (خبرگزاری صدا و سیما)
// یک سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت: وزارت دفاع آمریکا می‌گوید گروه داعش دیگر هیچ سرزمینی را در سوریه در کنترل خود ندارد. (خبرگزاری رویترز)
// یک مقام ارشد آمریکا روز جمعه گفت: مقامات این کشور در حال آماده سازی یک سند رسمی درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان توسط آمریکا هستند. (خبرگزاری رویترز)
// دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: دستور داده است تحریم‌های الحاقی مرتبط با کره شمالی که اخیرا خزانه داری آمریکا اعلام کرد برداشته شود. (خبرگزاری رویترز)
// وزارت خارجه آمریکا گفت: این کشور نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا و مقامات زندان‌های آن کشور را مسوول ایمنی آمریکایی‌های بازداشتی در ونزوئلا می‌داند. (خبرگزاری رویترز)
// خزانه داری آمریکا گفت: این کشور بانک باندس ونزوئلا را تحریم کرد. (خبرگزاری رویترز)
// دولت ترامپ روز جمعه به دولت نیکولاس مادورو در ونزوئلا بر سر بازداشت آمریکایی‌ها هشدار داد. (خبرگزاری رویترز)

اردن
// مردم اردن بعد از اقامه نماز جمعه در اعتراض به قرارداد گازی دولتشان با رژیم اشغالگر قدس به ارزش ده میلیارد دلار به خیابان‌های امان پایتخت این کشور آمدند و تظاهرات کردند.
(شبکه تلویزیونی آسوشیتد پرس)

ترکیه
// سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل متحد خواست اسلام هراسی را نوعی "اقدام نژادپرستانه" در نظر بگیرد. (خبرگزاری آناتولی از استانبول)
// مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را که خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه شد، مردود دانست. (خبرگزاری آناتولی از استانبول)

اندونزی
// به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس سری ۸ که به تازگی در اتیوپی روی داد و متعاقباً کاهش اعتماد مسافران به این نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی اندونزیایی گارودا ایندونژیا (Garuda Indonesia) سفارش خرید ۴۹ فروند از این نوع هواپیما را لغو کرد. این نخستین بار بعد از سقوط هواپیمای بوئینگ در اتیوپی است که یک قرارداد به طور کامل با شرکت بوئینگ لغو می‌شود. (خبرگزاری اسپوتنیک)

سوریه
// بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشستی خبری در نیویورک گفت: سوریه از دبیر کل سازمان ملل می‌خواهد به طور واضح و شفاف موضع رسمی خود را در مورد اشغالگری اسرائیل در جولان اعلام کند. شورای امنیت باید برای اجرای قطعنامه‌هایی که رژیم اشغالگر اسرائیل را وادار به خروج کامل از منطقه اشغالی جولان کند، اقدامات عملی در پیش گیرد. (شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه)

آلمان
// دادستان‌های آلمان گفتند روز جمعه ۱۰ نفر را طی یورش‌هایی در اطراف فرانکفورت بازداشت کرده اند که قصد داشتند حملاتی را با استفاده از خودرو و سلاح و با هدف کشتن هر تعداد ممکن از مردم صورت دهند. (خبرگزاری رویترز)

انگلستان
// وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره بلندی‌های جولان گفت: انگلیس بلندی‌های جولان را سرزمینی تحت اشغال اسرائیل تلقی می‌کند. (خبرگزاری رویترز)
// وزارت خارجه انگلیس گفت: الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل در سال ۱۹۸۱ را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ برنامه‌ای برای تغییر موضع خود ندارد. (خبرگزاری رویترز)

نیوزیلند
// حدود ۳۰۰۰ نفر اوایل روز شنبه در شهر کرایست چرچ نیوزیلند در یک راهپیمایی با عنوان «راهپیمایی عشق» پیاده روی کردند. این راهپیمایی در احترام به ۵۰ نمازگزار برگزار شد که یک هفته قبل در دو مسجد این شهر کشته شدند. (خبرگزاری رویترز)

نظر شما