شناسهٔ خبر: 31887231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس؛

مسئله فلسطین با تهدید های اساسی مواجه است

اسماعیل هنیه: آرمان ملت فلسطین با توجه به توطئه هایی که درباره آن صورت می گیرد با تهدید های راهبردی مواجه است .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دفتر سیاسی

جنبش حماس، در جریان حضور در پنجاه و یکمین راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره نوار غزه که روز جمعه در شرق شهر غزه برگزار شد ، اعلام کرد : مشارکت دهها هزار نفری مردم در راهپیمایی بازگشت تنها یک پیام برای رژیم اشغالگر دارد و آن اینکه راهپیمایی ها در صورتی متوقف خواهد شد که سرزمین ها و مقدسات خود را آزاد کنیم ، محاصره نوار غزه را بشکنیم و از نهاد سیاسی مان محافظت کنیم .

اسماعیل هنیه تاکید کرد رژیم اشغالگر باید معنی این پیام را دریابد در غیر این صورت آینده دشوارتر خواهد شد و همه طرفها باید به مسئولیت خود عمل کنند. فرزندان ما در نوار غزه ، کرانه باختری رود اردن ، داخل فلسطین اشغالی و نیز در خارج از اراضی فلسطین باید برای روز 30 مارس و شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز روز زمین و نیز اولین سالگرد آغاز راهپیمایی های بازگشت آماده شوند. با اتحاد و یکپارچگی مخالفت خود را با طرح معامله قرن و خودداری از چشم پوشی از شهر قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی اعلام و بر حق بازگشت ما به سرزمین مبارک فلسطین تاکید می کنیم و اینکه ملت باید زمام امور را به دست گیرند چون با تهدید های راهبردی روبه رو هستیم.
مشیر المصری از رهبران جنبش حماس نیز در راهپیمایی بازگشت روز جمعه در شرق غزه گفت : حماس پیام خود در زمینه راهپیمایی های بزرگ بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه را از طریق مصر به اطلاع رژیم اشغالگر رسانده است. به رژیم اشغالگر درباره پیامدهای ارتکاب هر گونه حماقت بر ضد ملت فلسطین هشدار می دهیم و اتاق عملیات مشترک برای دفاع از ملت فلسطین دربرابر هر حمله رژیم اشغالگر آمادگی کامل دارد.
این مقام جنبش حماس یادآور شد رژیم اشغالگر بهای حماقت های خود را پرداخت خواهد کرد و راهپیمایی های بازگشت باحضور گسترده مردم ادامه خواهد داشت .

نظر شما