شناسهٔ خبر: 31887211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس دفتر رئیس جمهور:

رئیس جمهور بیشتر از من، در جریان مشکلات مردم است/ مردم در برابر مشکلات نجابت به خرج دادند/ ای کاش عظمت دستاوردها در کنگان نشان داده می‌شد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مردم در سال 97، نجابت به خرج دادند و همراهی کردند و ما شرمنده شان هستیم.

صاحب‌خبر -

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در خصوص عملکرد وزارتخانه ها طی یکسال گذشته در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: برخی از وزارتخانه ها مثل بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی در بخش ارزاق مردم، بسیار زیاد متاثر از تحریم شدند؛ البته از نظر من همه در تلاش هستند. ما نمی خواهیم هر روز با مردم حرف هایی بزنیم که به نوعی گفتار درمانی باشد. نظر رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه هم این است که بیشتر عمل کنیم. مثلا اتفاقی که سال گذشته در کنگان افتاد دستاورد عظیمی بود که دوست داشتم، عظمت این تاسیسات نشان داده می شد. یازده میلیارد دلار هزینه این چهار فاز شده و تقریبا همه کارهای آن را هم ایرانی ها انجام دادند و این اقتدار ما را نشان می دهد.

او گفت: من تصور می کنم همه اقداماتی که در بخش های مختلف انجام شده خوب است. وزارت نفت جزو وزارتخانه هایی بوده که خیلی متاثر از تحریم شده است ولی کارشان را انجام می دهند. با توجه به اینکه مردم مشکل دارند باید ابتدا مشکل گرانی را برطرف کنیم تا مقداری مردم احساس آرامش کنند. همه در حالا تلاش هستند، وزرا و اعضای دولت بخشی از این مردم هستند و با آن ها زندگی می کنند.

واعظی بیان کرد: گاهی که من کوه می روم مردم با من صحبت می کنند و می گویند  از مشکلات و گرانی خبر دارید؟ من در پاسخ به آنها توضیحات را می دهم، مردم هم می گویند ما تصور نمی کردیم تا این اندازه از مشکلات مردم آگاه باشید. من به آنها می گویم که آقای رئیس جمهور بیشتر از من اطلاع دارند. تصور می کنم با کمک رسانه ها، مردم و صدا و سیما می توانیم همین مشکلات باقی مانده را در سال 98 برطرف کنیم.

محمود واعظی در پیام نوروزی خود خطاب به مردم بیان کرد: من ابتدا باید به عنوان یکی از خدمتگذاران مردم از آن ها تشکر و قدردانی کنم چراکه سال سختی را پشت سر گذاشتند. مردم نجابت به خرج دادند و همراهی کردند و ما شرمنده شان هستیم. این همراهی مردم مسئولیت ما را مضاعف می کند تا سال98 بیشتر خدمتگذار باشیم. امیدوارم که سال98 سال خوبی برای مردم عزیزمان باشد و دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود. امیدوارم مردم در کانون خانواده خود سالم باشند و امیدوارم همه بتوانیم آنطور که شان مردم هست، خدمتگذارشان باشیم.

وی با توجه به ارزیابی خود از آینده سیاسی اضافه کرد: سال جدید انتخابات مجلس را پیش رو داریم و از نظر سیاسی کمی باید مراقبت ها، بیشتر شود. باید تلاش کنیم هم انتخابات پرشور داشته باشیم و هم مردم شرکت کنند و اجازه ندهیم که از این تبلیغات زودرس انتخابات دشمن با این عنوان که در داخل کشور التهابات وجود دارد، استفاده کند.

واعظی گفت: تصور می کنم سال جدید دو موضوع بسیار مهم داریم. یکی حل و فصل مسائل اقتصادی کشور و دیگری مسئله گرانی و معیشت مردم بوده که بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر در ارتباط با بحث تحریم و فشارهای آمریکا باید حتما از نظر سیاسی و اجتماعی در داخل کشور همه جناح ها و گروه ها اگر اختلافی دارند، به این دلیل کنار بگذارند و روی مشترکات سرمایه گذاری کنند تا در مقابل فشارهای صهیونیست و آمریکا موفق شویم.

نظر شما