شناسهٔ خبر: 31887200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روسای فدراسیون‌ها مهندسی شده انتخاب می‌شوند؟

ورزش ایران؛ انتخابات و نقش ویژه پدرخوانده‌ها

ظاهرا انتخابات‌ فدراسیون های ورزشی چندان مطابق میل وزارت ورزش پیش نرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در  سال های گذشته و در زمان انتخابات همیشه این حرف شنیده می شود که فلان آدم گزینه وزارتخانه است! هیچ فدراسیونی نبود که پشت نامزدهای انتخاباتی‌اش، نام وزارت ورزش شنیده نشود. اما این اخبار تا چه حد صحت دارد؟ آیا وزارت ورزش واقعا در انتخاب گزینه‌های مدنظر خودش نقش داشته و همواره تلاش کرده تا نفرات مورد نظر خودشان در راس فدراسیون‌ها قرار بگیرند؟

این شایعات همیشه در زمان انتخابات به بالاترین نقطه خودش می رسد و البته هرگز هم به مرحله اثبات نرسیده است.با همه این احوال و در خیلی از انتخاباتی که اخیرا برگزار شده نه تنها سایه وزارت خانه دیده نمی شود بلکه به نظر می رسد نقش پدرخوانده‌ها خیلی بیشتر از مسئولان وزارت ورزش باشد. نه اینکه وزارتی ها دوست نداشته باشند گزینه مطلوبشان به صندلی ریاست برسد، بلکه ظاهرا توان اقناع و اجماع کافی برای بسیج کردن سایر ارکان مجمع را ندارند تا به نامزد مطلوبشان رای بدهند! این دقیقا نقطه مقابل شرایطی است که روسای قدیمی فدراسیون ها دارند. آن ها با استفاده از نفوذ خود، شرایط را به گونه ای مهندسی می کنند که در نهایت کاندیدای نزدیک به خود سکان هدایت فدراسیون را در دست بگیرد.این اتفاق در چندین فدراسیون که مجامع آنها پیش از عید برگزار شد ظاهرا افتاده است و نفراتی که حمایت پدرخوانده ها را پشت سر خود می دیدند توانستند بر مسند ریاست فدراسیون تکیه بزنند!با همه این شرایط در انتخابات پیش رو هم پیش بینی می شود که اتفاقاتی مشابه بیفتد و استراتژی ای که پدرخوانده ها پیش گرفته اند روی تک تک فدراسیون ها تاثیر خودش را بگذارد.پدرخوانده هایی که شیفته خدمت به مردم هستند و حتی در زمانی که خودشان هم در راس نیستند،تلاش می کنند تا نفراتی روی کار بیایند که دست آنها را برای فعالیت های هدف دارشان باز بگذارد!

انتخابات چند فدراسیون ورزشی برگزار شده و کمی کنکاش در آنها می تواند به راحتی مشخص کند که چه کسانی رییس هستند و چه کسانی پدرخوانده.اتفاقی که حتی می تواند برای ورزش ایران خطرناک باشد و در دراز مدت آسیب زیادی را به بدنه ورزش کشور وارد کند.یکی دو ماه دیگر انتخابات چند فدراسیون دیگر برگزار می شود و باید دید که در انتخابات پیش رو چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.نقش پر رنگ پدرخوانده ها،دخالت های وزارت ورزش و یا... 

254 251

نظر شما