شناسهٔ خبر: 31887183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انهدام پهپاد آمریکایی بر فراز پایتخت یمن

سامانه های ضدهوایی یمن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در آسمان صنعا سرنگون کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سامانه های ضدهوایی یمن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در آسمان صنعا، پایتخت این کشور سرنگون کردند.

بر این اساس، این پهپاد پیشرفته آمریکایی از نوع MQ1 (پرداتور) بود که جمعه شب با شلیک مستقیم سامانه های پدافندی ارتش و کمیته های مردمی یمن بر فراز منطقه همدان صنعا هدف قرار گرفت.

این پهپاد جاسوسی که قابلیت حمل و شلیک موشک دارد توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و وزارت دفاع (پنتاگون) مورد استفاده قرار می گیرد. طول این هواپیما بیش از هشت متر، ارتفاع آن 2 متر و طول بال های آن بیش از 14 متر، وزن بدون موشک آن 512 کیلوگرم و برد آن هزار و 100 کیلومتر است.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. متجاوزان در این چهارسال از کمک های همه جانبه آمریکا و دیگر کشورهای غربی برخوردار بوده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما