شناسهٔ خبر: 31887155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

داودی در گفتگو با آنا:

سومین اردوی گروه جهادی شهید چمران در اروندکنار پایان یافت

مسئول گروه جهادی شهید چمران اهواز گفت: سومین فعالیت جهادی این گروه در منطقه اروندکنار با آغاز بهار 98 به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

محمد داودی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد فعالیت‌های عیدانه گروه جهادی شهید چمران اهواز گفت: 70 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز شامل 45 دانشجوی پسر و 25 دانشجوی دختر در فعالیت جهادی عیدانه گروه جهادی این دانشگاه شرکت کردند و فعالیت‌های عیدانه این گروه از روز دوشنبه 20 اسفند 97 در منطقه اروندکنار استان خوزستان آغاز شد که پس از تلاش بی‌وقفه 10 روزه، با آغاز بهار 98 به پایان رسید.

مسئول گروه جهادی شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: سومین سال است که در منطقه اروندکنار فعالیت جهادی انجام می‌دهیم؛ از چند ماه قبل، مناطق هدفی همچون شهرستان خرمشهر، امیدیه، اروندکنار و برخی روستاهای واقع در این شهرها برای فعالیت جهادی به این گروه پیشنهاد شد که همه این مناطق را بررسی کردیم، دو سالی بود که در اروندکنار کار می‌کردیم.

وی افزود: دو ماه قبل از ورود به منطقه، کار شناسایی نقاط هدف را انجام دادیم، ما هر منطقه‌ای را انتخاب می‌کنیم باید آنجا یک اثری گذاشته باشیم لذا با دیدن وضعیت نابسامان روستاهای منطقه اروندکنار به این نتیجه رسیدیم که باز هم در همین منطقه فعالیت کنیم زیرا باید تأثیرگذاری مطلوب را پس از گذشت چند دوره در این منطقه می‌دیدیم.

داودی بیان کرد: گروه جهادی شهید چمران اهواز از کمیته‌های مختلفی همچون عمرانی، فرهنگی، دامپزشکی، آموزشی و ورزشی تشکیل شده است؛ از جمله فعالیت‌های کمیته عمرانی این گروه در دوره عید 98، می‌توان به تجهیز و بازسازی دو منزل مسکونی اشاره کرد.

مسئول گروه جهادی شهید چمران اهواز تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی این گروه با عنوان اردوهای طرح هجرت در اسفند ماه و تابستان هر سال برگزار می‌شود. در طول ترم تحصیلی، برای دانشجویان این دانشگاه اردوهای هفتگی با عنوان مهر رسول در حاشیه شهر اهواز برگزار می‌کنیم که منطقه هدف‌مان در این اردوها، روستاهای کوی امام و قلعه‌کنعان است.

وی افزود: کمیته فرهنگی گروه جهادی شهید چمران اهواز نیز پس از سه سال تلاش، گزارشی از آسیب‌شناسی منطقه اروندکنار را ارائه داد که در آن مباحث خانواده، روابط اجتماعی اهالی با یکدیگر، بیکاری، آموزش و تحصیل، ازدواج، سلامت روان، اعتیاد، بهداشت، فضای مجازی و فضای مذهبی مورد ارزیابی قرار گرفته و راهکارهایی جهت برون‌رفت از آسیب‌ها پیشنهاد شد.

داودی در پایان گفت: منابع تأمین مالی این گروه، اکثراً کمک‌های مردمی و دانشگاهی است و البته ناحیه دانشجویی سپاه نیز کمک‌های مالی به این گروه ارائه داده است.

انتهای پیام/4107/پ

نظر شما