شناسهٔ خبر: 31887111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی مطرح کرد:

عدم ارتباط تجاری با برخی کشورها ربطی به تصویب لوایح سی اف تی و پالرمو ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: علت اینکه برخی از کشورها با جمهوری اسلامی تبادلاتی ندارند؛ این نیست که به کنوانسیون های اف ای تی اف نپیوستیم، بلکه تحریم های ثانویه آمریکا سبب شده است که آن کشورها با ما تبادلاتی نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به روند بررسی لوایح سی اف تی و پالرمو اشاره کرد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این رابطه تصمیم مهمی را بگیرد چرا که عضویت در این کنوانسیون مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی سنجیدن درباره اینکه مزایا این لوایح بیشتر است یا معایب کار بسیار سختی است؛ چرا که مخالفان معتقدند کفه ترازوی معایب این لوایح بیشتر از مزایای آن است.

تحریم های ثانویه آمریکا سبب شده است که  برخی کشورها با ما تبادلاتی نداشته باشند

 نماینده مردم ورامین تاکید کرد:  از ماه های اخیر تاکنون که از لیست سیاه اف ای تی اف خارج شده ایم و یا به گونه ای معلق هستیم چه دستاوردی برای ما داشته استکه در حال حاضر بخواهیم نگران این باشیم،که اگر دوباره به بلاک لیست برگردیم آن نتایج برای ما وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: علت اینکه برخی از کشورها با جمهوری اسلامی تبادلاتی ندارند؛ این نیست که به کنوانسیون های اف ای تی اف نپیوستیم، چرا که تحریم های ثانویه آمریکا سبب شده است که آن  کشورها با ما تبادلاتی نداشته باشند.

اکثریت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب این لوایح مخالف هستند

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: معتقدم در چنین شرایطی نباید تعهدات کشور را چند برابر کنیم و حتما عزم مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به همین شکل خواهد بود.

وی در پرسش به سوالی مبنی بر اینکه طبق آن روابط دوستانه ای که با برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دارید،نظرات آنها نسب به بررسی این لوایح چگونه است،تاکید کرد: تا آنجایی که در جریان این مسئله هستم و می دانم که اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب این لوایح مخالف هستند./

پایان پیام

نظر شما