شناسهٔ خبر: 31887061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت تظاهرات فعالان ضد سرمایه داری در خیابان شانزلیزه پاریس

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، پلیس فرانسه روز جمعه اعلام کرد تظاهرات فعالان ضد سرمایه داری روز شنبه در خیابان شانزلیزه و اطراف آن و همچنین در خیابانی که به کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری و مجمع ملی فرانسه منتهی می شود، ممنوع خواهد بود.

این حکم به دنبال آخرین روز بسیج مخالفان سیاست اقتصادی و اجتماعی امانوئل مکرون، رئیس جمهور در روز شنبه گذشته صادر می شود که به رویارویی با نیروهای امنیتی و غارت مغازه های این خیابان معروف پایتخت فرانسه منجر شد.
دیدیه لالومان، رئیس پلیس جدید پاریس که این حکم را امضا کرده است، اعلام کرد "دلایلی جدی وجود دارد که فکر کنیم این خشونت ها و وخامت اوضاع به مناسبت تجمع هایی که اعلام شده، احتمال دارد دوباره بروز کند".

دیدیه لالومان جانشین رئیس پلیس سابق پاریس شده است که به دنبال خشونت ها از سمت خود برکنار شد. بیانیه رئیس پلیس پاریس تصریح می کند بنابراین، تجمع فعالان ضد سرمایه داری در خیابان شانزلیزه، بخش های صد متری خیابان های منتهی به آن و همچنین خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری و مجمع ملی "ممنوع خواهند بود".
تردد خودروها نیز در بخش کاخ ریاست جمهوری از ساعت پنج به وقت گرینویچ روز شنبه ممنوع خواهد بود. پلیس هشدار داد کسانی که ممنوعیت تظاهرات را رعایت نکنند، با مداخله پلیس مواجه خواهند شد و جریمه آن روز پنجشنبه از 38 یورو به 135 یورو افزایش یافته است.
این حکم همچنین "ممنوعیت داشتن و حمل سلاح" را از جمله سلاح های غیرواقعی و مهمات و هر شیئی که به منزله سلاح به شمار می رود، ممنوع خواهد بود". پلیس اعلام کرد "اشیائی که به منظور پوشاندن کل یا بخشی از صورت با هدف شناسایی نشدن مورد استفاده قرار می گیرند، و همچنین تجهیزاتی که با هدف به شکست کشاندن همه یا بخشی از تجهیزاتی که نمایندگان نیروهای عمومی برای حفظ نظم عمومی استفاده می کنند" کاربرد دارند، نیز ممنوع خواهد بود

نظر شما