شناسهٔ خبر: 31886884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبار راهیان نور/

‌از ترسیم صحنه‌های نور در دفاع مقدس تا استقبال جوانان از راهیان نور

رویکرد جدید در راهیان نور، استقبال دانش‌آموزان و ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی در راهیان نور بخشی از اظهارات مسؤولان مرتبط با راهیان نور در مازندران بود که به طور تفسیر این اهداف پرداختند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس فرهنگی|رویکرد جدید در راهیان نور، استقبال دانش‌آموزان و ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی در راهیان نور بخشی از اظهارات مسؤولان مرتبط با راهیان نور در مازندران بود که به طور تفسیر این اهداف پرداختند.

 محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا/ با حضور در اردوگاه شهید بلباسی در یادمان هفت‌تپه: به تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره راهیان نور که یک ابتکارمهم و فناوری نوین برای استفاده از ثروت دفاع مقدس است،آثار وجودی شهید باعث شد این سرزمینی که  آغشته به خون هزاران هزار انسان پاک در یک نبرد تن به تن طولانی است، تبدیل شود به معادنی از نور که مردم با گذشت سال‌ها به سمت این معدن نور حرکت کنند و هرکس به اندازه ظرفیت خود از این نور بهره ببرد. 
 هشت سال دفاع مقدس  صحنه جنگ نور با ظلمات بود؛ طاغوت با خیال خام خود که در عرض کمتر از یک هفته می‌تواند کشور ایران را اشغال کرده و آن را به  پنج ایرانستان تبدیل کند، با نور وارد تهاجم شد، اما وقتی خدا دید مؤمنین از تمام هستی خود گذشتند و زیر پرچم ولی خدا مقاومت و ایستادگی کردند به وعده خود عمل کرد، ما را از ظلمت و تبعیت از طاغوت نجات داد و پیروز کرد. 

 

 رویکرد جدید  سپاه در راهیان نور  امسال اولین سال از چهل سالگی دوم انقلاب است و  سپاه تصمیم گرفت طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مسؤولیت بعضی از یادمان‌ها  را به گروه‌های جوان بسپارد، از آنجا که همه ساله بیشترین قشری که به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند جوانان هستند، این عمل باعث شد جوانان در یادمان‌ها با ابتکار و خلاقیت یک فضای معنوی پرنشاط را ایجاد کنند.

 

 با توجه به هفت مسیری که رهبر انقلاب برای مدیران آینده کشور که از نسل‌های چهارم و پنجم  هستند مشخص کردند، انتظار است جوانان در چهل سالگی دوم انقلاب، کشور را به نقطه‌ای برسانند که الگویی برای همه ملت های حقیقت طلب باشد.

اقتصاد کشور اولویت‌های مسؤولان شود

مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا| رهبر معظم انقلاب سال «رونق تولید» نامگذاری کردند  معظم‌له همانند سال‌های گذشته در واقع یک چشم‌انداز را برای مردم و مسؤولان مشخص کردند و شعار امسال نشان داد ایشان همچنان بر وضع اقتصادی و معیشت مردم توجه دارند.
که از سال‌های گذشته و قبل از تحریم هم رهبر معظم انقلاب به اقتصاد کشور توجه داشتند، اما بعد از تحریم جهت‌گیری‌ها بیشتر شد، تاکید کرد: اقتصاد کشور باید جز اولویت‌های مسؤولین  باشد و در این مسیر گام بردارند.

 

  
 شعار سال گذشته که «حمایت از  کالای ایرانی» بود و  شعار امسال که «رونق تولید» است در امتداد همان شعار سال گذشته است و باید بستر رونق اقتصادی را برای تولید کالای ملی آماده کرد.
مسؤولان همت شان در این جهت باشد اگر وارداتی داریم یا در داخل اشتغالی صورت می‌گیرد همه در مسیر رونق تولید ملی باشد تا بستر اقتصادی کشور شکوفا بشود و به یک اقتصاد پایدار و مقاوم برسیم.

دو مؤلفه روحیه جهادی و انقلابی را برای تحقق شعار سال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ضروری است و انقلابی و جهادی بودن یعنی تفکر داخلی اعم از خستگی ناپذیری، خلوص و تلاش همه جانبه تا تحقق نتیجه است.

 نقش‌آفرینی راهیان نور در تحقق شعار سال مهم است یکی از کارهای راهیان نور ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی است و این تفکر را در جوانان نهادینه خواهد کرد تا در گام دوم انقلاب و آنهایی که در رونق تولید نقش دارند،کمک کند.

با توجه برنامه‌های خوبی که در استان مازندران در مساله راهیان نور انجام شد،استقبال خوبی از شهرستان‌ها بصورت کاروانی و شخصی صورت گرفت که نکته شاخص آن استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از این سفر بود، ان شاء‌الله بتوانیم از این بستر خوب استفاده کنیم.

 


همه ما تکلیف پیام رسانی داریم 

حجت‌الاسلام یدالله غلامی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا| قیام‌ها و انقلاب‌ها دو چهره دارند یک چهره خون و یک چهره قیام، حضرت زینب کبری (س)چهره پیام‌رسانی حادثه عاشورا را به عهده گرفت که اگر این مسؤولیت سنگین و بزرگ را به عهده نمی‌گرفت ، بنی امیه چهره قیام نهضت اباعبدالله (ع) را همچون چهره خون آن حضرت سر می‌برید.
 چهره خون قیام کربلا را امام حسین(ع) و یاران آن حضرت به انجام رساندند، اما چهره پیام کربلا را حضرت زینب کبری(س) و اهل بیت اباعبدالله(ع) به عهده گرفتند، اضافه کرد:  اگر بخواهیم سختی و دشواری این دو چهره قیام‌ها و نهضت‌ها را بررسی کنیم در می‌یابیم به سرانجام رساندن چهره پیام انقلاب‌ها و نهضت‌ها راحت تر از چهره خون نیست.
 جان دادن در راه خدا برای آنهایی که به خدا ایمان دارند و هدف متعالی را در قیام‌ها و نهضت‌ها دنبال می‌کنند آنقدر سخت نیست،در حالات شهدای کربلا آمده آنقدر که عاشق خدا بودند و بقول معروف فانی در خدا بودند که خودشان را نمی‌دیدند و وقتی تیر و نیزه و شمشیر به آنها اصابت می‌کرد احساس درد نمی‌کردند.

 


 پیام‌رسانی نیاز به معرفت دارد از همین رو اولا حضرت زینب کبری (س) معرفت به قیام اباعبدالله(ع) را داشت، یعنی از همان روز اول با امام بود و می‌دانست امام حسین(ع) برای چه قیام کرد و در مرحله بعدی نیاز به صبر و ایستادگی دارد.

 همین الان کسانی که  برای زنده نگه داشتن دفاع مقدس و اهداف شهدا  با یک ایمان و عقیده و باور به راهیان نور می‌آیند، اگر بگوییم ارزش این کار به ارزش شهادت در دوران دفاع مقدس هم می‌رسد گزافه نگفتیم، چون کارشان پیام‌رسانی است.
کار راهیان نور را پیام‌رسانی دانست ما در دوران دفاع مقدس بدخواهان زیادی داشتیم اما صحنه چون صحنه ایثار و فداکاری بود کسی نمی‌توانست کاری انجام بدهد، اما بعد از دفاع مقدس و الان که چهلمین سال انقلاب است برای بعضی‌ها  رفتن به میدان ارزش‌ها و پاگذاشتن در مشاهد شهیدان در قالب راهیان نور بعضا قابل قبول نیست و می‌گویند چه لزومی دارد؟!

 رهبر معظم انقلاب وقتی بحث راهیان نور می‌شود شخصاً پا به میدان می‌گذارند و چند سفری هم به مناطق داشتند چون به خوبی می‌دانند باید مثل حضرت زینب کبری (س) قیام و انقلاب را به نسل‌های آینده پیام‌رسانی کنند.

در بحث اعزام‌ها در کنار کسانی دفاع مقدس را تجربه کردند، شاهد استقبال دانش آموزان کم سن و سالی بودیم که به راهیان نور آمدند، تاکید کرد: همه ما تکلیف پیام‌رسانی داریم.

کارهای راهیان نور ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی است
انتهای پیام/86041/ح

نظر شما