شناسهٔ خبر: 31886689 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری برند تولید خوراک آبزیان خاورمیانه

به گزارش ایرنا، این کارخانه توسط گروهی از آبزی پروران در سال 1383 پس از دریافت مجوزهای قانونی، در شهرک صنعتی شهرکرد تاسیس شد و در سال 1387 با بهره گیری از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، این کارخانه توسط گروهی از آبزی پروران در سال 1383 پس از دریافت مجوزهای قانونی، در شهرک صنعتی شهرکرد تاسیس شد و در سال 1387 با بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و نیز تخصص و دانش و متخصصان صنعت تولید خوراک دام، طیور و آبزیان موفق به بهره برداری از خطوط تولید پلت و اکسترود شد.
این شرکت پس از چندین سال تلاش مستمر و کسب موفقیت های پی در پی موفق به تولید محصولاتی متنوع و با کیفیت شد که نتیجه آن بدست آوردن سهم قابل توجهی از بازار داخلی و خارجی و شناخته شدن برند این کارخانه برای پرورش دهندگان ماهی شد. در حال حاضر این شرکت با هدف حضور موثرتر در بازار داخلی و خارجی بر تولید محصولاتی متنوع مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی تمرکز کرده است.
این شرکت بزرگترین تولید کننده خوراک آبزیان در خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن انواع خوراک آبزیان است و رتبه نخست صادرات خوراک آبزیان کشور را به خود اختصاص داده و بعنوان صادر کننده نمونه و واحد نمونه استاندارد معرفی شده است.
همچنین این شرکت در جهت ارائه محصولات باکیفیت آبزیان در زمینه کامل کردن زنجیره تولید گوشت آبزیان از تامین مواد اولیه، تولید خوراک، پرورش آبزیان، فراوری و بسته بندی آبزیان تا پخش و عرضه این محصولات اقدام کرده است.
مدیر داخلی شرکت فرادانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت با تولید روزانه 300 تن انواع خوراک آبزیان ضمن پوشش بازارهای خارجی، 55 درصد نیاز کشور را نیز تامین می کند.
امین مالکی با اشاره به احداث 2 طرح توسعه در شرکت فرادانه، تصریح کرد: طرح توسعه تولید خوراک آبزیان با برترین تکنولوژی های روز و طرح توسعه کارخانه خوراک میگو شامل این 2 طرح است که با تکمیل آن ظرفیت تولید روزانه کارخانه به 500 تن در روز می رسد.
وی همچنین از تکمیل زنجیره تولید آبزی پروری در این شرکت خبر داد و گفت: شرکت فرادانه پس از 12 سال فعالیت صنعتی و تولیدی در زمینه آبزی پروری، توانسته زنجیره تولیدی و صنعتی آبزی پروری را در کشور تکمیل و به هلدینگ آبزی پروری در کشور تبدیل شود.
مدیر داخلی شرکت فرادانه با اشاره به زنجیره های آبزی پروری این شرکت، اظهار داشت: مزارع تکثیر آبزیان، مزارع پرورش آبزیان با تولید سالانه 4 هزار تن ماهی، تولید خوراک آبزیان با برند فرادانه، فراوری و بسته بندی آبریان با نام تجاری طعمی نو در شرکت پازن تاراز، کارخانه مکمل سازی، کارخانه روغن کشی، مشارکت در تولید پودر ماهی در جنوب و شمال کشور و واحد گسترده توزیع و حمل و نقل آبزیان در کشور زنجیره های تولید هلدینک فرادانه را تشکیل می دهد.
مالکی افزود: این کارخانه هم اینک خوراک ماهی قزل آلا، خوراک ماهی کپور، خوراک میگو، خوراک ماهیان خاویاری، خوراک ماهیان دریایی و ماهی آمور را تولید می کند.
مدیر داخلی شرکت فرادانه با بیان اینکه برای بیش از 4 هزار و 500 نفر در این شرکت اشتغالزایی شده است، افزود: از این تعداد یک هزار و 500 نفر بصورت مستقیم و 3 هزار نفر بصورت غیرمستقیم مشغول کار هستند.
مالکی با اشاره به افتخارات کسب شده از سوی این شرکت طی سالجاری و سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: واحد تولیدی نمونه صنایع تبدیلی کشور، واحد تولیدی نمونه دامپزشکی کشور، واحد نمونه تحقیق و توسعه، واحد نمونه صنعتی و صادرکننده نمونه ملی بخشی از این افتخارات است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 800 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان و ایجاد 21 هزار شغل در استان فعال است و با تولید محصولاتی نظیر خوراک آبزیان، ورق گالوانیزه، آب معدنی، موکت، اکسید روی، شیرخشک نوزاد، چادر مشکی، چمن مصنوعی و سایر محصولات سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی استان ایفا می کند.
7363/6021
انتهای پیام

نظر شما