شناسهٔ خبر: 31886641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه یک لباس ورزشی مناسب بخریم؟

اگر برای انجام فعالیت‌های ورزشی خود به دنبال یک دست لباس مناسب هستید باید ابتدا با نکات مهم در انتخاب لباس آشنا شوید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت استفاده از لباس ورزشی در باشگاه به همان میزان اهمیت دارد که مانتو برای خانم‌ها و کت و شلوار برای آقایان! بنابراین اگر قصد خرید یک دست لباس ورزشی با کیفیت را دارید، به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم در انتخاب لباس مناسب که باید بدانید

اگر برای انجام فعالیت‌های ورزشی خود به دنبال یک دست لباس مناسب هستید باید ابتدا با نکات مهم در انتخاب لباس آشنا شوید. در این بخش به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

لباس ورزشی : 7 نکته مهم برای خرید لباس های ورزشی که باید بدانید

جنس لباس ورزشی

جنس لباس در انتخاب شما بسیار تاثیر گذار است. چرا که به دلیل تعریق در هنگام ورزش، پوست بدن اجازه تنفس نخواهد داشت؛ بنابراین باید جنس لباس به گونه‌ای باشد که با جذب این عرق به پوست اجازه تنفس بدهد و البته جنسی داشته باشد که بدن را خنک نگاه دارد. بهتر است لباس را از برندهایی تهیه کنید که به طور تخصصی کار تولید لباس های ورزشی را انجام می‌دهند، نه برندهایی که در کنار تولید سایرلباس‌ها، بخشی را هم برای لباس ورزشی اختصاص داده­‌اند.

این تخصصی بودن در مورد لباس‌های برخی از رشته های ورزشی جزیی تر نیز خواهد بود و بهتر است برندی را انتخاب کنید که اختصاصا بر روی لباس‌های آن رشته متمرکز است، مانند مایوهای شنا که اصولا به دلیل اینکه در آب پوشیده می‌شوند و به دلیل کلر موجود در آب استخرها بسیار زود از بین می‌روند. مایوهای برندی که به طور تخصصی لوازم شنا تولید می‌کند مطمئنا بادوام‌تر و در نتیجه خریدشان به صرفه‌تر خواهد بود.

چگونه یک لباس ورزشی مناسب بخریم؟

سایز لباس ورزشی 

انتخاب سایز درست و مناسب بسیار حائز اهمیت است. سایز لباس شما نباید کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از سایز واقعی شما و یا بیش از اندازه بلند باشد، چرا که در صورت تنگ بودن اجازه حرکات آزادانه را از شما خواهد گرفت و در صورت گشاد و یا بلند بودن به دست و پای شما خواهد پیچید و حتی ممکن است در هنگام ورزش کردن از تن در بیاید و باعث اختلال در تمرین ورزشی شما شود.

بنابراین دقت کنید که سایز و اندازه درست را انتخاب کنید. همچنین انعطاف ­­‌پذیری کافی نکته دیگری است که باید حتما در نظر بگیرید. در ورزش­‌هایی مانند پیلاتس که شامل حرکات کششی زیادی است، لباس شما باید به گونه‌ای باشد که باعث محدود کردن حرکات شما به هنگام تمرین نشود.

مدل لباس ورزشی 

تی شرت، شلوارک و شلوار برای آقایان و خانم‌ها و نیم تنه، لگ زنانه، دامن ورزشی و تاپ برای خانم‌ها همگی جزو انتخاب‌های ممکن هستند. از لحاظ روانی پوشیدن لباسی که احساس خوبی به شما می‌دهد باعث بالا بردن اعتماد به نفس شما و در نتیجه افزایش کارایی‌تان خواهد شد.

وقتی لباس خود را دوست داشته باشید، تمایل بیشتری برای ورزش کردن از خود نشان خواهید داد، بنابراین در میان این لباس‌ها، لباسی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید و البته در آن احساس راحتی می‌کنید، زیرا که در مورد لباس‌های ورزشی مسلما راحتی لباس به زیبا بودن آن ارجح است. البته این موضوع را فراموش نکنید که لباس شما علاوه بر زیبایی و راحتی باید با رشته­ ورزشی شما نیز متناسب باشد.

چگونه یک لباس ورزشی مناسب بخریم؟

رنگ لباس ورزشی 

اگر خیلی اهل مد و لباس هستید و تمایل دارید که لباس ورزشی ست باشد و بهترین همخوانی را با پوست شما داشته باشد استفاده از روش زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

روش اول برای انتخاب رنگ لباس ورزشی

در این روش که اتفاقا شناخته‌شده‌ترین راه هم هست شما باید در طول روز به رگ‌های داخلی مچ دست نگاه کنید. در این روش بهتر است برای تشخیص درست‌تر یک برگه سفید زیر مچ نگه دارید. اگر رنگ رگ‌های شما به سبزی زد شک نکنید که پوست گرم است و اگر رنگ رگ‌ها به سمت آبی متمایل بود یعنی شما تن پوست سردی دارید.

روش دوم برای انتخاب رنگ لباس ورزشی

در این روش باید در نور روز و با صورتی بدون هیچ‌گونه آرایش مقابل آینه بایستید و یک کاغذ سفید را کنار صورت بگیرید اگر در این شرایط رنگ پوست صورت شما به زردی زد یعنی پوست گرمی دارید و اگر رنگ پوست شما متمایل به صورتی بود شما پوست سردی دارید.

روش سوم برای انتخاب رنگ لباس ورزشی

در این روش باید سراغ فویل طلایی و نقره‌ای بروید. مقابل آینه بایستید البته باز هم در نور روز و فویل را به ترتیب کنار چهره‌تان بگیرید اگر فویل طلایی چهره شما را شاداب و زنده‌تر کرد رنگ پوست شما گرم است و اگر فویل نقره‌ای همین شادابی را در چهره شما ایجاد کرد شما جزو افرادی هستید که پوستی سرد دارند.

کفش ورزشی دارای اهمیت است

استاندارد بودن کفش ورزشی بسیار مهم است، زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب ورزشی جدی به پا شود. زیره­ کفش در واقع به نوعی از پای ما به هنگام فرود آن بر روی زمین در هنگام دویدن و یا پریدن محافظت خواهد کرد؛ بنابراین مشخص است که چرا باید از کفش‌های استاندارد استفاده کنیم. البته دانستن این نکته ضروری است که حتی با خریدن یک کفش کاملا منطبق بر استانداردها، برای آن‌ها یک زمان استفاده مفید وجود دارد و بعد از فرسوده شدن دیگر کارایی مورد نظر را نخواهند داشت و باید تعویض شوند. برای انتخاب کفش نیز مانند لباس باید به اندازه بودن آن کاملا دقت کنید. تنگ یا گشاد بودن کفش ممکن است باعث گرفتگی عضلات پا و یا لیز خوردن گردد.

انتهای پیام/

 

نظر شما