شناسهٔ خبر: 31885640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۰ تن مرغ گرم به‌زودی در قم توزیع می‌شود

R7854/P/S6,62/CT7

در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم بر وجود مشکلاتی در زمینه کمبود مرغ در استان تأکید و از توزیع ۵۰ تن مرغ گرم به‌زودی خبر داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم عصر امروز با حضور معاون امور زائرین استانداری قم، فرماندار قم و مسئولان استانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون جهاد کشاورزی در این جلسه اظهار داشت: مشکلات مختلفی در بحث مرغ حاکم است، اما اختلاف قیمت در استان تهران، کاشان و اصفهان نسبت به استان قم بسیار بیشتر است.

هادی مؤمنی نسب با بیان اینکه 100 تن مرغ کشته از کشتارگاه خارج‌شده اما به دلیل اختلاف قیمت، از استان قم خارج‌شده است، تصریح کرد: در سه روز اخیر 9 تن مرغ منجمد توزیع شد، همچنین امشب 50 تن مرغ گرم در کشتارگاه کشته شد که فردا وارد بازار  خواهد شد.

وی با اشاره به مصرف روزانه مرغ استان بین 40 تا 50 تن در حالت عادی، ابراز کرد: میوه لازم تنظیم بازار را پیش از عید خریداری کرده و در سردخانه‌ها دپو کرده بودیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل اداری و مالی استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به عدم همکاری بسیاری از دستگاه‌های دولتی مبنی بر عدم اجازه استفاده زائرین از سرویس‌های بهداشتی افزود: شرکت‌های بیمه با وجود قول همکاری بدقولی کرده و همکاری نکردند.

سعید اقبالیان با تأکید بر همکاری شایسته مخابرات و بانک ملی افزود: از روز 28 اسفند ادارات صنعت معدن و تجارت، کمیته امداد و ثبت‌اسناد بسیار فعال بودند.

اسکان بیش از 37 هزارنفری مسافران نوروزی در آموزش و پرورش

جانشین مدیرکل  آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: شب گذشته دو ستاد آموزش و پرورش استان فعال بودند به حدی که نمازخانه‌ها پر شده و در سالن‌ها چادر برپا شد.

عیسی سلیمانی کیاسری با اشاره به بی‌توجهی دستگاه‌ها نسبت به درخواست پتو برای زائرین اسکان داده‌شده گفت: ما شب گذشته 37 هزار و 723 نفر را اسکان دادیم.

انتقال 73 مصدوم به بیمارستان‌های قم

 سخنگوی اورژانس قم نیز در بخش دیگری از این جلسه خاطرنشان کرد: تاکنون 47 تصادف جاده‌ای داشته‌ایم که 98 مجروح داشته که از این تعداد 73 نفر به بیمارستان و 25 نفر به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مهدی فراهانی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 87 تصادف و 106 مجروح و سه فوت در صحنه داشتیم، مقایسه آمار نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که در سال جدید از نظر امنیت جاده‌ها وضعیت بهتری داشتیم.

وی عنوان کرد: 13 مورد مسمومیت با گاز co2 داشتیم که 11 مورد به‌صورت سرپایی درمان شده و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: برنامه خروج معتکفین با همکاری شهرداری هماهنگ شده که بعد از نماز ترافیک ایجاد نشود.

محمد خامه یار با بیان اینکه در میدان 72 تن مشکل نمازخانه و سرویس بهداشتی داریم که لازم بوده این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود، گفت: در ایستگاه محمدیه تقارن توقف دو قطار همزمان وجود دارد که نمازخانه کوچک این ایستگاه درشان استان مقدس قم نیست.

وی با اشاره به عدم نظارت بر قیمت‌ها تأکید کرد: لازم است نیروی انتظامی نیز با همکاری بیشتر، امنیت زائرینی که در اماکن غیر مسقف چادر برپا می‌کنند را تأمین کند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما