شناسهٔ خبر: 31885043 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میشل عون: حزب الله برخاسته از پایگاه مردمی است/ باسیل: حزب الله تروریستی نیست

رئیس‌جمهور و وزیر خارجه لبنان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید کردند که حزب الله یک حزب لبنانی و مردمی است و تروریستی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حفظ وحدت ملی و آشتی ملی در لبنان برای ما اولویت دارد.

عون افزود: حزب الله یک حزب لبنانی و برخاسته از پایگاه مردمی است و یکی از بخش‌های اصلی کشور به شمار می‌رود. زمینه‌سازی‌ها برای بازگشت آوارگان سوری به مناطق امن در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت.

باسیل: حزب الله یک حزب لبنانی است نه یک حزب تروریستی

جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان نیز در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در بیروت گفت: در دیدار با پمپئو تأکید کردیم حزب الله یک حزب لبنانی است نه یک حزب تروریستی و تروریستی خواندن این حزب، تنها دیدگاه همان کشوری است که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. لبنان همچنان کشوری متنوع باقی خواهد ماند و هیچ چیز نمی‌تواند تغییری در ماهیت آن ایجاد کند.

باسیل افزود: برای پمپئو میزان تهدیدات پرونده آوارگان را برای اوضاع لبنان شرح دادم. پرونده آوارگان هیچ ارتباطی به برادری بین ملت‌ها ندارد.

مقام‌های لبنانی در دیدار با پمپئو اعلام کردند حزب الله جزئی از دولت و مجلس لبنان است

مقام‌های لبنانی در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر جایگاه حزب الله در دولت و مجلس این کشور اعلام کردند مقاومت سدی در برابر اشغالگری صهیونیست‌هاست.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ابتدای ورودش به لبنان برخلاف عرف دپیلماتیک با ریّا الحسن، وزیر کشور لبنان دیدار کرد که انتقاد‌های زیادی را در میان رسانه‌ها و کارشناسان این کشور داشت. برخی کارشناسان علت این دیدار را وابستگی ریّا الحسن به جناح ۱۴ مارس و مخالفت با مواضع مقاومت اعلام کردند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به دیدار رئیس مجلس لبنان رفت. نبیه بری در این دیدار حزب الله را جزیی از مجلس و دولت این کشور عنوان کرد و گفت: مقاومت سدی در برابر تجاوزگری صهیونیست‌هاست.

مایک پمپئو سپس با سعد الحریری، نخست وزیر لبنان دیدار کرد و پس از آن به کاخ ریاست جمهوری لبنان در بعبدا رفت.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان درباره اختلافات مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی گفتگو کرد. پمپئو سپس با حضور در محل وزارت امور خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی‌اش شرکت کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این دیدارها مدعی شده است که «حزب الله بیش از ۳۰ سال است که مانع تحقق آرمان‌های ملت لبنان شده است».

او در ادامه ادعا‌های خود علیه حزب الله تاکید کرد که «حزب الله از طریق شاخه نظامی خود، دولت لبنان را به چالش میک‌شد و در تصمیم‌گیری‌های مربوط به صلح و جنگ نقش ایفا می‌کند».

انتهای پیام/

نظر شما