شناسهٔ خبر: 31884490 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آمار جان باختگان جاده های اصفهان افزایش یافت

به گزارش ایرنا، پلیس راه استان اصفهان چهارشنبه گذشته آمار افراد فوت شده بر اثر تصادفات در جاده های این استان از ابتدای شروع مسافرت های نوروزی را پنج نفر اعلام

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، پلیس راه استان اصفهان چهارشنبه گذشته آمار افراد فوت شده بر اثر تصادفات در جاده های این استان از ابتدای شروع مسافرت های نوروزی را پنج نفر اعلام کرد.
حجت الله غلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا تعداد تصادفات ایجاد شده در جاده های استان درمدت یاد شده را 158 فقره اعلام کرد و افزود: بر اثر این تصادفات 129 نفر مجروح شدند.
وی اضافه کرد: در همین مدت یک فقره تصادف شدید در جاده میمه به اصفهان رخ داد که خوشبختانه با حضور بموقع نیروهای اوژانس مصدومان حادثه بوسیله یک فروند بالگرد به بیمارستان الزهرا اصفهان انتقال یافتند و از بروز تلفات جانی جلوگیری شد.
رئیس ستاد خدمات سفر استان اصفهان با بیان اینکه آمار جان باختگان حوادث ترافیکی در جاده های این استان از شروع سفرهای نوروزی تاکنون معادل مدت زمان مشابه سال گذشته است، گفت: بازگشایی سد زاینده رود و جاری شدن آب در بستر این رودخانه موجب جذب مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به اصفهان شد و باتوجه به نقش این خطه در شبکه حمل و نقل کشور، حجم تردد در جاده های استان نسبت به سال گذشته بسیار سنگین تر است.
وی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی سهم بسیار زیادی در وقوع سوانح رانندگی در جاده های این استان داشته است، اضافه کرد: به همین منظور 45 ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان ایجاد شد تا رانندگان با توقف و استراحت در این مکان ها با نشاط بیشتری به حرکت خود ادامه دهند و از بروز تصادفات جلوگیری شود.
غلامی اظهارداشت: برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی افزون بر ایستگاههای امنیت و سلامت، اردوگاه های عشایری و روستایی در محورهای نایین، خور و بیابانک، جرقویه و جنوب اصفهان دائر شده است.
رئیس ستاد خدمات سفر اصفهان به تشدید کنترل تردد در جاده های این استان توسط پلیس اشاره و اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز تخلف و جلوگیری از حرکت پرخطر رانندگان خاطی از سوی فرمانداری های شهرستان های استان حدود 60 دستگاه خودرو سواری در اختیار پلیس راه اصفهان قرار گرفته است تا با انجام گشت نامحسوس از تردد حرکت رانندگان خاطی جلوگیری و امنیت جاده های استان برای مسافران نوروزی را تامین کنند.
وی آمار گردشگران نوروزی وارد شده به شهر اصفهان از 25 اسفند تاکنون را 210 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته وی در مدت مشابه سال گذشته 183 هزار گردشگر نوروزی وارد شهر اصفهان شده بودند.
غلامی ادامه داد: پیش بینی می شود آمار گردشگران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی ( 17 فروردین ) نسبت به سال گذشته به 30 درصد افزایش یابد.
رئیس ستاد خدمات سفر استان اصفهان آمار بازدید از اماکن تاریخی اصفهان در مدت یاد شده را 275 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.
وی آمار تردد وسایل نقلیه در جاده های استان که به سمت اصفهان در حرکت بوده اند از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تاکنون را 634 هزار خودور بیان کرد و افزود: 631 هزار خودرو نیز از اصفهان به سمت استان های دیگر حرکت کرده اند.
غلامی محورهای دلیجان - اصفهان و شهرکرد - اصفهان را پرتردد ترین جاده های استان اصفهان از ابتدای شروع سفرهای نوروزی اعلام کرد و گفت: پس از این محورها، بیشترین تردد خودروها در استان در جاده های خور - طبس و اردکان - نایین ثبت شده است.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
2 میلیون و 500 هزار نفر در تعطیلات نوروزی سال گذشته به استان اصفهان سفر کردند که مسئولان امر پیش بینی می کنند تا پایان تعطیلات نوروز امسال این رقم به بیش از سه میلیون نفر افزایش یابد.
/6026/2093
انتهای پیام

نظر شما