شناسهٔ خبر: 31884454 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

وضعیت بورس در آخرین روز سالی که گذشت

در آخرین روز معاملات سال ۹۷ تعداد یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد و ۴۲۹ میلیارد ریال معامله شد و شاخص کل بورس نیز با ۲۷۶۰ واحد افزایش به رقم ۱۷۸۶۵۹ واحد رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملایت سال گذشته طی ۱۹۸ هزار نوبت تعداد یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد و ۴۲۹ میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار هم رقم معادل ۶۸۲ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

شاخص کل بورس نیز با ۲۷۶۰ واحد افزایش به رقم ۱۷۸۶۵۹ واحد رسید و شاخص بازار اول هم با ۲۰۱۵ واحد افزایش به ۱۳۳۸۶۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۵۸۳ واحد افزایش به رقم ۳۴۵۱۶۲ واحد رسیدند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی پارسال بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، چادرملو، گروه مپنا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی جم، پتروشیمی پردیس، فولاد خوزستان و پتروشیمی فجر به نام خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر بیشترین حجم معاملات را نیز شرکت‌های تامین سرمایه نوین، بانک ملت، تامین سرمایه نوین، لیزینگ رایان سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تاید واتر خاورمیانه، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، ملی صنایع مس ایران، پارس خودرو، صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر و سرمایه گذاری خوارزمی به نام خود ثبت نام کردند.

علاوه بر این طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت سرامیک‌های‌ صنعتی ‌اردکان‌ تعلیق شد و نماد معاملاتی شرکت‌های بانک‌پارسیان، گروه‌ صنعتی‌ ملی نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت های افست‌، لیزینگ ایرانیان و سرمایه‌ گذاری‌ آتیه‌ دماوند با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های کارخانجات سیمان صوفیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت بااستفاده از مکانیزم حراج و نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا، تولیدی چدن سازان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه و همکاران سیستم پس از برگزاری جلسه هیآت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و همچنین نماد معاملاتی شرکت مهندسی نصیر ماشین با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'الف' بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج بازگشایی شدند.

این گزارش می افزاید: در بازار قراردادهای آتی سبد سهام نیز در آخرین روز معاملاتی سال گذشته تعداد ۱۸ قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۲۷ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۲۵ میلیارد ریال معامله شد.

ای در حالی است که در بازار صندوق های قابل معامله که صندوق های قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می شود هم ۱۰۴ میلیون  و ۲۳۶ هزار واحد از صندوق سرمایه گذاری به ارزش کل بیش از ۱۲۱۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و در بازار اوراق مشتقه تعداد ۲۹۲۹۴ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت./تسنیم

نظر شما