شناسهٔ خبر: 31884199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقدام روزنامه نیوزیلندی در راستای بزرگداشت قربانیان حادثه تروریستی

یک روزنامه نیوزیلندی در راستای بزرگداشت قربانیان حادثه تروریستی نیوزیلند صفحه اول خود را به یک واژه نمادین به زبان عربی اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، همزمان با پخش اذان از رادیو و تلویزیون نیوزیلند در همبستگی با قربانیان حادثه تروریستی یک روزنامه نیوزیلندی نیز در راستای بزرگداشت قربانیان این حادثه، صفحه اول خود را به یک واژه نمادین به زبان عربی اختصاص داد.

روزنامه The press" " نیوزلند امروز، جمعه به منظور بزرگداشت قربانیان حادثه حمله به دو مسجد در صفحه اول خود کلمه "سلام" را که در زبان عربی به معنای صلح است با فونت درشت چاپ کرد.

در ذیل این کلمه اسامی کشته شدگان این حادثه قید شده است.

در همین حال، امروز ظهر صدای اذان از تمامی مساجد نیوزیلند و از رادیو و تلویزیون رسمی این کشور پخش شد.

علاوه بر این، امروز در زمان مشابه وقوع این حادثه تروریستی در روز جمعه هفته گذشته، به احترام قربانیان در سرتاسر نیوزیلند دو دقیقه سکوت اعلام شد.

در همین حال، فعالان این کشور با راه اندازی پویش حجاب از شهروندان این کشور خواستند امروز (جمعه) با گذاشتن حجاب با مسلمانان اعلام همبستگی کنند.

پایگاه "نیوزهاب" نیوزیلند در این باره نوشت که کنشگران و شبکه‌های اجتماعی همچنان با تبلیغ این پویش در این شبکه ها مردم را تشویق و ترغیب به پیوستن به آن می‌کنند.

از سوی دیگر، مردان نیوزیلندی با اجرای حرکات هاکا به تروریست‌ها هشدار دادند و اعلام کردند مردم این کشور پشت مسلمانان ایستاده اند و با جانیان خواهند جنگید.

هاکا را می‌توان به نوعی شبیه رجزخوانی‌ها در جنگ‌های تاریخی غرب آسیا هم دانست؛ هدف از آن هم ایجاد هراس در دل دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما