شناسهٔ خبر: 31884174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخریب ۲۵۳ خانه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی بر اثر سیل

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از تخریب ۲۵۳ واحد مسکونی مددجویان خراسان شمالی در سیلاب اخیر خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار داشت: سیل ۲۵۳ منزل مددجویان خراسان شمالی را تخریب کرده است.
وی افزود: در حال حاضر افرادی که منازل آن‌ها ۱۰۰ درصد تخریب شده در مدارس و حوزه‌های علمیه مستقر شده‌اند. کمیته امداد نیز با توزیع اقلام ضروری نظیر روغن، گوشت، حبوبات و برنج نیاز آنان را تا حدودی برطرف کرده است.
الهی راد تاکید کرد: با توجه به اینکه تمامی منازل مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد تحت پوشش بیمه است، در حال حاضر کارشناس بیمه در منطقه حضور پیدا کرده و کارشناسان بیمه در حال بررسی منازل هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: اقدامات لازم برای منازلی که تخریب آن‌ها حداقلی بوده است در حال انجام است و در خصوص خانه‌هایی که ۱۰۰ درصد تخریب شدند به محض صدور پروانه ساخت با اعطای تسهیلات کمیته امداد اقدام سریع به ساخت آن‌ها می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های اساسی مردم در این روستا‌ها پلاستیک و مواد غذایی است خاطرنشان کرد از عموم مردم تقاضا داریم کمک‌های خود را در حوزه تامین این اقلام به کمیته امداد تحویل دهند.
الهی راد گفت: ۲۵۳ باب منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد در بخش جرگلان این شهرستان در ۲۳ روستا از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب‌شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در پی بارش‌ها و اعلام مسئولان درمجموع و طی برآورد‌های اولیه ۹۹۵ باب منزل مسکونی در شهرستان‌های خراسان شمالی دچار خسارت شده‌اند.
سیل در ۱۷ روستای خراسان شمالی آسیب‌های جدی به منازل مسکونی وارد کرد و بیش از ۱۵ هزار نفر متاثر از این سیل اسیب دیده‌اند.
انتهای پیام/ م


تخریب ۲۵۳ خانه مددجویان کمیته امداد بر اثر سیل

نظر شما