شناسهٔ خبر: 31884110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت درمیان:

حضرت زینب(س) با شجاعت اهداف بنی‌امیه را خنثی کرد

حوزه/امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به این‌ که حضرت زینب(س) با ایجاد یک انقلاب فکری به خنثی کردن اهداف بنی‌امیه پرداخت، گفت: ایشان از هیچ چیزی بیم و هراس نداشتند و امروزه زنان جامعه اسلامی باید از بیانات صریح‌ و کوبنده ایشان الگوبرداری‌ کنند.

صاحب‌خبر -

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در همه ایام سال و به ویژه ایام نوروز بایستی مورد توجه مردم و خصوصا مسئولان قرار گیرد، دستگیری از فقرا و مستمندان است.

وی، رسیدگی به قشر محروم را از راهکارهای دولت اسلامی دانست و افزود: محرومیت‌زدایی وظیفه مردم و مسئولان است و نباید در این خصوص کوتاهی صورت بگیرد.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به این‌که نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی به محرومیت‌زدایی می‌پردازند، یادآور شد: با وجود محرومیت‌زدایی دو نهاد مذکور، هنوز محرومینی در جامعه هستند که دست‌شان به دهان‌شان نمی‌رسد و از آنجایی که محرومیت‌‌زدایی‌ یکی از رسالت‌های جامعه اسلامی است باید توجه به این عده، در دستور کار جدی قرار گیرد.

مولوی خالقی ضمن اشاره به این بیت شعر مبنی بر "‌ای خواجه چه پرسی ز شب قدر نشانی؛ هر شب، شب قدر است اگر قدر بدانی"، یادآور شد: عبارت "هوالرزاق"در جای جای قرآن کریم آمده است و این موضوع نشان از لزوم توجه به محرومان و مساکین در جامعه دارد.

وی با اشاره به این نکته که گردش ایام همیشه هست و بر اساس نظر قرآن روزگار دور می‌زند، ابراز کرد: هر روز ما عید نوروز است البته به شرطی که به فکر فقرا و همنوعان خویش باشیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان ضمن اشاره به بحث "صله رحم" نیز، مطرح کرد: صله‌رحم یک اساس و بنیان شرعی است که قرآن کریم و به ویژه رسول اکرم(ص) بر روی آن تاکید ویژه‌ای داشته‌اند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با تاکید بر این‌که صله ‌رحم موجب گسترش مهر، محبت و صميميت در جامعه می‌شود، تبیین کرد: در فرهنگ غنی اسلام به اين عمل خداپسندانه بسيار سفارش شده است و حضرت رسول مهربانی‌ها (ص) زيارت و ملاقات برادران دينی با يكديگر را، سبب رويش دوستی و محبت در دل انسان دانسته‌اند.

مولوی خالقی ادامه داد: بر اساس سخنی از رسول الله(ص)، کسانی که صله‌رحم می‌کنند در روز قیامت در بهترین جایگاه عرش الهی جای می‌‌گیرند.

وی در ادامه صحبت‌هایش ضمن تسلیت سالروز شهادت پیام‌آور عاشورا حضرت زینب(س) نیز گفت: بر کسی پوشیده نیست که حضرت زینب (س) دست‌پرورده دامان حضرت زهرا، بانوی نمونه جهان هستی بودند و چنانچه خواسته باشیم به اخلاقیات و رفتارهای این بانو اشاره‌ای داشته باشیم متوجه می‌شویم که حضرت زینب(س) مانند مادرشان نمونه کامل فضائل اخلاقی هستند.

امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد: آنچه مسلم است آن است که حضرت زینب (س) در واقعه کربلا آنقدر شجاعت به خرج دادند که هرگز از دشمنان در طول اسارت نهراسیدند و با ابهت و شجاعت ویژه‌ای حرکت می‌کردند و به هیچ عنوان آثار ضعف و شکست در سیمای رفتاری حضرت دیده نمی‌شد و برعکس این دشمن بود که با رفتار زینب(س) به زانو در می‌آمدند.

مولوی خالقی ادامه داد: زمانی که حضرت زینب(س) در کاروان اسرا وارد شام شد و سپس به کوفه رفت، بیاناتی که در کاخ یزید و جاهای دیگر بر زبان آورد، در تاریخ بی‌نظیر است و امروزه ایشان یکی از بزرگ‌ترین الگوهای جامعه اسلامی برای زنان و دختران ما هستند.

وی با اشاره به این‌ که حضرت زینب(س) با ایجاد یک انقلاب فکری به خنثی کردن اهداف بنی‌امیه پرداخت، متذکر شد: ایشان از هیچ چیزی بیم و هراس نداشتند و امروزه زنان جامعه اسلامی باید از بیانات صریح‌ و کوبنده ایشان الگوبرداری‌ کنند.

امام جمعه اهل سنت درمیان‌ با اشاره به این‌که زندگی حضرت زینب(س) سرتاسر پر از سختی و رنج‌هایی است که آن بانوی بزرگوار در راه اعتلای اسلام متحمل شدند، تبیین کرد: حتی روز تولد آن بانوی فاضله، به نام روز "پرستار"‌ نام گرفته است چراکه پرستاری از جمله شغل‌هایی است که پرستاران در راستای خدمات‌رسانی مستقیم به مومنین‌ و مسلمین انتخاب کرده‌اند و در واقع بهترین خدمت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این مهم که سالروز شهادت حضرت زینب(س) در ایام نوروز مصادف شده است، اذعان داشت: بایستی حرمت این روز را نگه داشته و به گونه‌ای نشود که خدای‌نکرده شرمنده اهل بیت(ع) و حضرت زینب کبری(س) باشیم.
انتهای پیام/ا

نظر شما