شناسهٔ خبر: 31883938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز؛

کانال مالی اروپا فریبنده بود / جلوگیری از واردات غیرضروری

نخستن نماز عبادی – سیاسی جمعه سال ۱۳۹۸، با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از  تهران نیوز ؛ ظهر امروز نخستن نماز عبادی – سیاسی جمعه سال ۱۳۹۸، با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود سرخط خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه با هم می‌خوانیم:
 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

امام جمعه موقت تهران: شعار «رونق تولید» نقشه راه کشور است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: کار کارشناسی شده و نیاز کشور در نظر گرفته شده است. شعار رونق تولید نیز در حقیقت نقشه راه است.

آیت الله سید احمد خاتمی در اولین خطبه نماز جمعه سال ۹۸ تهران طی سخنانی با بیان اینکه ماه های سال و عمر انسان به سرعت خواهد گذشت ،اظهار داشت: باید در همین جهت برای ابدیت توشه برداریم. الحمدالله امروز فضای کشور فضای شاد است امیدواریم همیشه همین شادی را شاهد باشیم. میلاد امام علی (ع) را باید گرامی بداریم و سر خود را بالا بگیریم که مولای ما علی(ع) است. محبت امام فرامذهبی و فرااسلامی است. همه ادیان الهی به حضرت علی ارادات دارند و الحمدالله سال نوی ما همزمان شد با ولادت حضرت علی (ع).

وی افزود: ایام اعتکاف فرا رسیده است که بسیار مبارک است. همچنین خوشبختانه آغوش حوزه های علمیه تا ۲۲ فروردین باز است تا جوانان به حوزه بیایند؛ انشاالله کسانی که استعداد دارند وارد شوند چرا که راه مقدسی است. تشکر می کنم از عزیزانی که در نوروز مشغول کار هستند؛ از عوامل اورژانس و پلیس باید قدردانی کرد. انشااله مسئولان نیز رفع مشکل از سیل زدگان کنند باید دست به دست هم بدهیم تا مشکل مردم سیل زده رفع شود.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سال ۷۳ تامگذاری کردند سالها را و تدبیر بسیار حکیمانه بوده و تشریفاتی و شعاری نیست. کار کارشناسی شده و نیاز کشور در نظر گرفته شده است. شعار رونق تولید نیز در حقیقت نقشه راه است.

وی افزود: رهبری به درستی تشخیص داده اند که مشکل کشور اقتصادی است؛ هرساله شعبه ای از اقتصاد مقاومتی مطرح می شود. امسال مسئله رونق تولید را مطرح کردند؛ وضعیت اقتصادی کشور نیازی به گفتن ندارد لکن ۵ نکته در عرصه رونق تولید است؛ رسانه ها باید فرهنگ سازی کنند چرا که فرهنگ سازی بسیار مهم است، صدا و سیما در این عرصه می تواند نقش کلیدی داشته باشد.

آیت االله خاتمی ادامه داد: تولیدات باید مرغوب باشد و در صادرات باید دقت کرد کالا مرغوب باشد تا قدرت رقابت وجود داشته باشد. امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد نیز در رونق تولید نقش کلیدی دارد. برای رونق تولید باید کار را آسان کرد، اگر تولید کننده ببیند که در عرصه تولید با بوروکراسی مواجه است کار را رها می کند. کاغذبازی اداری باید کنار گذاشته شود چرا که قانونگذار باید تلاش کند، عوامل اجرایی نیز باید تلاش کنند سد راه تولید برداشته شود.

مشروح خطبه‌های نماز جمعه تهران را با کلیک روی اینجا بخوانید.

 .
 

امام جمعه موقت شهرری: باید از نگاه غرب زدگی، نگاه به اروپا و غرب دور شویم

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در  نماز جمعه این هفته شهر ری که در مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این مطلب را که اقتصاد مقاومتی یک امر ضروری است همه مسئولان و مردم باید مد نظر قرار دهند،امروز  اقتصاد مقاومتی پس از هشت سال بهترین الگو در مسائل اقتصادی و معیشتی  است که مطرح و ابلاغ شده که باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و اگر بخواهیم در این راه مستحکم قدم برداریم به واقع باید از شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب میشود به خوبی پیروی کنیم.
 
 وی گفت:امروز بیش از گذشته  به نگاه‌های انقلابی و متحول کننده  که از جوانان بر می‌خیزد بیشتر نیاز داریم و البته راگر کنار این مر مهم نباید از یاد برسد که مسؤولان نه تنها باید برای رفع تحریم ها اقدامات لازم را انجام بدهند  بلکه باید هر چه در توان دارند برای بهبود زیر ساخت های تولید و رفع موانع آن نیز باید به کار بگیرند، جوانان موتور محرک و بسیار قوی حرکتی نظام هستند و در همین خصوص لازم است که متولیان زمینه حضور و ایفای نقش جوانان را فراهم کنند چرا که شاهد این بوده ایم که جوانان در دفاع مقدس چه نشدنی هایی را به شدن تبدیل کردند.
 
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:  غرب زدگی، نگاه به اروپا و غرب را باید از خود دور کنیم، متأسفانه برخی‌ها امروز در داخلنگاه‌های خود را به  غرب و  خارج مرزها  برای رفع مشکلات دوخته ند که به واقع این یک آفت بزرگ است چرا که درمان دردهای ما به دست آن‌ها نخواهد بود و نیست،امروز باید رونق تولید را در راس امور و برنامه های خود آن هم با نگاه به درون و دوری از برون گرایی فرار دهیم  برای رونق بازار، کالای ایرانی، اشتغال و کارآفرینی  ضروری است که ظرفیت ها را رشد و نمو داد که در این راستا نیز  با تحقق و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب رهبری در سال ۹۸ مشکلات میتواند یکی پس از دیگری با سرعت  حل شود و در این میان  در شهرستان ری هم تمام دستگاه‌ها و مسؤولان برای اجرایی و عملیاتی کردن این بیانیه به خصوص برای توسعه و آبادانی شهر و رونق اشتغال و بازار باید همت مضاعفی داشته باشند.
 
امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: شهرستان ری با وسعت و قدمتی که دارد یکی از مراکزی میتواند برای جذب هر چه بیشتر گردشگران و زائران و مسافران باشد و این خود یک صنعتی است که هم آورده برای دولت و نظام میتواند داشته باشد و هم باعث رشد و توسعه شهر،ایجاد اشتغال به همراه بهبود وضعیت اقتصاد اقشار ضعیف این شهرستان شود و بسیار مهم است که مسئولان و متولیان آستین همت خود را بهتر بالا بزنند تا شرایطی فراهم شود که این مهم در شهرستان ری افزایش پیدا کند بالطبع با بهبود وضعیت گردشگری در منطقه می‌تواند گفت به جهت نیاز هایی که به وجود می آید تولید نیز رونق خوبی در این منطقه شاهد خواهد بود.
.
 

امام جمعه موقت شهریار: برای تحقق «رونق تولید» باید قبیله‌گرایی و گروهی‌گرایی کنار رود

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رفیعی ، خطیب موقت نماز جمعه شهریار در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار اظهار داشت:حضرت محمد (ص)در حدیث می‌فرماید:خداوند رحمت کند بنده ی خدای را که کاری انجام میدهد ان را خوب و مناسب انجام بدهد و به نوعی یعنی اینکه اگر کاری انجام میشود با تدبیر و حساب و کتاب و تفکر باشد و این را باید گفت اگر امروز در مشکلات اقتصادی قرار داریم یا تصمیم درست گرفته نمیشود و اگر تصمیم درست گرفته میشود در اجرا اشکال وجود دارد،فلذا باید به این حدیث نبوی به خوبی همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی توجه و نگاه ویژه داشته باشیم .

وی بیان کرد:اخلاق یکی از خصایصی است که مؤمنان باید در همه حال به همراه خود داشته باشند،این را باید بدانیم که مومن باید لطیف باشد و به خانواده و اطرافیان خود با خوش اخلاقی رفتار کند ،پیامبر گرامی اسلام وقتی مبعوث شدند فرمودند که برای مکارم اخلاق مبعوث شدم،این یعنی که اخلاق و نگاه زیبا از برجسته ترین خصایص مؤمنان است،باید وقتی سخن به زبان می آید با خوش خلقی باشد .

امام جمعه موقت شهریار در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار ادامه داد:سال نو شده و طبیعت لباس عوض کرده است ،این ها معانی دارد و باید توجه کرد،سر سبزی امروز نشان از،تسلیم طبیعت در مشیت الهی است و این را نیز ما می فهماند که اگر صبر و استقامت داشته باشیم و در برابر خداوند سر به زیر و مطیع باشیم همچون بهار جوانه زده و تغییر و تحول خواهیم کرد ،مهمترین درس بهار تغییر خوب و زیبا است،در این بهار نیز که با اعتکاف شروع شده است بسیاری آمده اند که خود را تغییر دهند ،اکثر این افراد که در اعتکاف حضور دارند جوان هستند،این را باید گفت اگر امروز رشد و تعالی داریم به برکت حضور همین جوانان است.

وی ادامه داد:امروز عدم صحیح مدیریت یکی از بزرگترین مشکلات کشور است،امروز منابع داریم اما نبود عرضه و مدیریت موجب افزایش مشکلات شده است ،سیاه نمایی نمی کنیم در برخی موارد خوب کار شده است اما در حوزه اقتصاد خوب عمل نشده ،جهاد کشاورزی آن گونه که باید توجه به مسائل داشته باشد ندارد،امروز مردم برای اینکه بخواهند خرید کنند باید با مشکلات بسیاری روبرو باشند ،با این حال مردم هیچگاه عقب از قطار انقلاب نمانده و سنگر را خالی نکردند اما برخی مسئولان سنگر ها را خالی کردند و از روی کم دقتی و غفلت اینگونه اتفاقات افتاده است ،مردم در سخت ترین شرایط پای انقلاب و نظام مانده و میمانند ولی مسئولان باید بیش از گذشته پای کار بیایند و از ظرفیت های استفاده نشده بهره مند شوند و باید کار به دست جوانان و بسیجی ها و …. سپرده شود به طور حتم کار ها خوب تر و سریعتر پیش میرود.

رفیعی گفت:جوانان ما در دفاع مقدس کارهای خارق العاده ای کردند،اگر به جوانان اعتماد کنیم معدل دولت و در پی آن رضایتمندی مردم بالا میرود،امروز ما به شهید باکری ها و شهید باقری ها بسیار نیاز داریم ،در شهریار غیاب متولیان فرهنگی مشهود است اما به خوبی میتوان در کهنز شهریار دید که عابدان آنجا با آتش به اختیار بودند کار فرهنگی میکنند و همه برنامه های خود را بر مبنای قانون پیش میبرند ،امروز نسل سوم و چهارم چیزی است که دشمنان از آن می ترسند،چون میدانند جوانان برجسته ترین داشته های یک کشور است،نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به داشتن داشته های بسیاری که دارد میبالد اما موانعی وجود دارد که یکی از آنها عدم باور ظرفیت ها از سوی مسئولان است و موجب شده که خیلی از فرصت ها در کج فهمی برون نگری از بین رفته است.

امام جمعه موقت شهریار افزود:اروپا و دشمنان دلشان به حال ما نسوخته و نخواهد سوخت ،امروز با کار و تلاش و وحدت در کنار یکدیگر باشیم تولید رونق پیدا خواهد کرد،امروز اگر تحقق شعار سال را میخواهیم باید مردم در کنار مسوولان قرار بگیرند و مسئولان نیز به جای حرف و سخن در مقام عمل از تولید حمایت کنند تا رونق تولید را داشته باشیم،امروز برخی از این کنوانسیون ها که لزوم پیوستن به آن را برخی کشورهای اروپایی و .. میخواهند برای این است که سرعت ما را در رشد اقتصادی کم کند،این را باید گفت که ما میتوانیم همانگونه که در مسائل نظامی و موشکی و پهباد و علمی و ..توانستیم .

وی گفت:قبیله گرایی و گروهی گرایی و اصولگرا و اصلاح طلبی باید کنار رود و باید دعوا ها کنار گذاشته شود و همه در کنار هم برای خدمت قدم بردارند،امروز همه باید انقلابی باشند و هر چه با رانت و اختلاس برخورد شود و عدالت محقق شود و همچنین اتکای به نفت کاهش پیدا کند به خوبی کشور در مسیر پیشرفت قرار میگیرد،این را باید گفت منویات رهبری ریلی است که به خوبی ما را به مسیر صحیح و دقیق میرساند،در کنار این مسائل باید توجه به تولید داخلی و همه باید یاری گر رهبری با حرکت در مسیر منویات ایشان باشیم،این را باید گفت مسئولان نیز در اعلام بخشنامه‌های خود صحیح تر حرکت کند که دست تولید و تولید کننده را در پوست گردو قرار ندهد و رفع مشکلات آنها را داشته باشند نه اینکه جلوی پای آنها سنگ بیاندازند.

رفیعی خاطر نشان کرد:و قتی غرب زدگی به وجود می آید دیده میشود که برخی رسانه های داخلی ماله بر سر اقداماتی که در نیوزلند رخ داده می کشند،غرب زدگی به جایی میرسد که فردی درختی می کارد و میگوید این درخت دوستی با آمریکا است و اینها را باید مراقبت کرد و توجه کرد.

وی یادر آور شد :مناسبت های متعددی در هفته پیش رو داریم که مهم‌ترین آن سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها که کوه صبر و استقامت  و دشمن شناسی و علم و آگاهی است و امروز همه ما باید از این بانوی بزرگ اسلام که نمادی از ولایتمداری و ولایت پذیری است و نبوغ و زمان شناسی و امام زمان شناسی  و راوی کربلا است درس بگیریم و ایشان را بگو قرار دهیم و به طور قطع این رفتار تحقق بهترین ها را به همراه دارد.

 .

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه دماوند: رونق تولید کاهش اسیب های اجتماعی و رشد اشتغال را به همراه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه های اولین نماز جمعه در سال جدید اظهار کرد: تمام ما در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم به نوعی مسئول هستیم و مسئولیت هایی برعده داریم . هر چه توان داریم باید در خصوص اقتصاد مقاومتی، مبارزه با اسراف و.. قدم برداریم ونباید از یاد ببریم،این‌ها برخی از شعارهای ۱۰ سال اخیر کشور بوده که توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است لازم است که همه توجه داشته باشیم که به خوبی در مسیر این موارد که سخنان رهبری است قدم برداریم؛ ایشان در این سال ها اهیت بالایی را برای اقتصاد و تولید رهنود کرده اند که در برخی موارد کم کاری هایی وجود داشته است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: شعار سال جدید «رونق تولید» است و این را باید بدانیم که در صورت تحقق این شعار در مقام عمل مصرف‌کننده ایرانی میل به خرید کالای ایرانی پیدا کرده، برای جوان ایرانی اشتغال ایجاد شده وشرایط ازدواج برای بسیاری از افراد فراهم میشود و در پی این موارد نشاط و روحیه در جامعه بیش از پیش منتشر میشود.

فتاح‌دماوندی افزود: با تحقق رونق در تولید میتوان گفت کاهش بیکاری ، افزایش در آمد خانوار و همچنین در پی آن درآمد دولت افزایش پیدا می‌کند و از خروج ارز جلوگیری و موجب واردات کالاهای مصرفی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر و طلاق و اعتیاد می‌شود و مهمتر از همه این موارد رونق تولید موجب خواهد شد وابستگی به خارج در کمترین میزان خود قرار بگیرد.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید به نوعی در رفع موانع تولید قدم برداریم و ما نیز از این تریبون مقدس در شهرستان دماوند، از فرماندار تقاضا داریم که برای رفع موانع تولید هر چه میتواند با رعایت قوانین و مقررات اقدامات فوری و جدی انجام دهد و ادارات مرتبط با تولید نیز از لحظه اغاز خدمات خود در شهرستان و کارگروه‌های قوی و فعال تشکیل دهند و ماهانه خروجی و نتیجه اقدامات را برای عموم مردم بیان کنند تا مردم ناظر بر اقدامات انجام شده در این رابطه باشند.

فتاح‌دماوندی در پایان با اشاره به این مطلب که دستگاه های فرا دستی باید موانع تولید را با دستور العمل ها و ایجاد شرایط لازم برای رشد تولید فراهم کنند و بسیار مهم است که واحد های تولیدی ، کارگاهی در شهرک‌های صنعتی فعال شوند و هر واحدی که غیر فعال شده است باید به چرخه تولید برگردد کار و تولید رونق پیدا کند و مسؤولان باید در کنار این موارد مشکلات کشاورزان و باغداران این منطقه را نیز بررسی ودر جهت رفع انها اقدام کنند.

.

امام جمعه موقت ورامین: مشکل اساسی کشور اقتصادی است

امام جمعه موقت ورامین گفت: مشکل اساسی کشور همچنان مشکل اقتصادی است، باید این مشکل جبران شود، بخشی از این معضلات به دلیل مدیریت‌های نارسا است، که باید جبران شود و بخشی از این مشکلات نیز به دلیل تحریم‌ها است.حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی

سخنانی با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) الگوی حجاب و عفاف است، اما در عین عفاف در صحنه‌های دفاع از ولایت مانند شیر خروشید و مصائب بسیاری را تحمل کرد و به خاطر خدا صبر کرد.

وی سپس به سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: مشکل اساسی کشور همچنان مشکل اقتصادی است، باید این مشکل جبران شود، بخشی از این معضلات به دلیل مدیریت‌های نارسا است، که باید جبران شود و بخشی از این مشکلات نیز به دلیل تحریم‌ها است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه ضعف‌های مدیریتی باید اصلاح شود، گفت: کسی که سکان اجرایی کشور را همراه با دارودسته خود به دست گرفته باید هوشیار و بیدار باشد و به فکر حل معضلات اقتصادی جامعه برآید.

قدوسی نژاد با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری ما با دنیا و نیز اروپا ارتباط داریم، گفت: ارتباط با اروپا آری، اما اعتماد نه، باید بدانیم اروپا از پشت به ما خنجر زده و هیچ قدمی برای برجام برنداشته و دنباله روی آمریکا است، در عین حال ما را به ماندن در تشویق‌ها ترغیب می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را سال «رونق تولید» نامیدند، اگر تولید رونق پیدا کند، اقتصاد ما شکوفا شده و ارزش پول ملی بالا می‌رود و جوانان ما شاغل خواهند شد، مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند و در سال ۹۸ شاهد رونق اقتصادی و تولید باشیم.

خطیب جمعه ورامین افزود: نباید اجازه دهیم، اجناس قاچاق خارجی وارد کشور شود، تا تولید رونق پیدا کند، ذهن ایرانی در همه زمینه‌ها و ابتکارات خلاق است.

.

امام جمعه خیرآباد: نگاه به خارج و نادیده گرفتن توان داخلی وضعیت تولید کشور را نابسامان می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیر آباد بیان داشت: عرض شد امیرالمؤمنین(ع) خطاب به حارث همدانی فرمود از کاری که پایان آن عذرخواهی است یا انکار آن کار دوری کند.

وی افزود:‌ اگر انسان خطایی انجام داد بهترین کار آن است که عذرخواهی کند و از کاری که کرده اظهار پشیمانی کند و بر طرف مقابل است که عذر را پذیرا باشد.

طزری ادامه داد: در قرآن کریم و در روایات متعدد آمده است که به ما آموخته اند که عذر دیگران را پذیرا شوید مخصوصاً انسان از خداوند تبارک و تعالی به خاطر کارهایی که انجام داده عذرخواهی کند که ما نام آن را توبه می‌گذاریم.

امام جمعه خیرآباد گفت: عذرخواهی از دیگران مقام انسان را پایین می آورد و انسان به خاطر آنکه خطای خود را جبران کند باید از آبروی خود مایه بگذارد اما عذرخواهی از خداوند بر درجات و مقام انسان می افزاید امام علی(ع) می فرماید خردمندترین مردم عذر پذیرترین آنها از مردم است و در روایات دیگر می‌فرماید عذرخواهی های مردم را بپذیر تا از برادری آنان بهره مند شوی.

خطیب جمعه خیرآباد با اشاره به سالروز رحلت جانسوز حضرت زینب (س)گفت: رحلت این بانوی بزرگ را تسلیت عرض می کنم حضرت زینب(س) نقش مهمی در تاریخ اسلام دارد و اگر ایثار و صبوری حضرت همراه با تبلیغ فرهنگ ناب اسلام محمدی در کربلا نمود آنچه ما داشتیم یک اسلام ظاهری بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید بیان داشت: ایشان فرمودند مسئله اول کشور و مشکل کنونی کشور مسئله اقتصاد است که با رونق گرفتن تولید هم اشتغال صورت می‌گیرد هم ارزش پول ملی بیشتر می‌شود و هم اقتصاد کشور از این حالت خارج می شود.

طزری افزود: برای آنکه رونق تولید صورت بگیرد چند اقدام اساسی باید صورت گیرد مقام معظم رهبری در بیانیه خود در گام دوم، مشکلات اقتصادی کشور را دو چیز دانستند یکی تحریم و دیگری عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی و فرمودند اگر مشکل درونی حل شود مشکل تحریم برطرف خواهد شد.

وی گفت: مهمترین عیوب و موانع بر سر رونق تولید وابستگی اقتصادی به نفت و نگاه خارج است کشور ما یکی از کشورهای تولید کننده نفت در جهان است و همین امر باعث شده است که همواره اکثر درآمد خود را از طریق فروش نفت به دست آوریم و این امر موجب شده است تا با تحریم خرید نفت یا پایین آمدن قیمت نفت اقتصاد ما با مشکل روبرو شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم تولید رونق پیدا کند باید این وابستگی به حداقل ممکن برسد تا زمانی که نگاه ما به فروش نفت باشد دنبال تولید نخواهیم رفت.

امام جمعه خیرآباد بیان داشت: مانع دوم نگاه به خارج و نادیده گرفتن توان داخلی است، تا زمانی که ما از کشورهای اروپایی خصوصاً سه کشور خبیث فرانسه، انگلیس، آلمان انتظار برطرف کردن مشکلات اقتصادی و تامین نیاز مایحتاج کشور را داشته باشیم وضعیت تولید نابسامان خواهد بود.

وی افزود:‌ اگر به سابقه اروپا در مواجه با کشور اسلامی و سایر کشورهای دیگر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این کشورها جز خباثت و خنجر از پشت زدن کار دیگری انجام نداده اند که نمونه بارز و عینی آن برجام بود که نه تنها جبران خروج آمریکا نکردند بلکه خود بر تحریم افزودند و در انتها با یک کانال مالی که طبق فرمایش رهبری یک شوخی تلخ بود ظاهر خود را در برجام حفظ کردند.

وی تاکید کرد: لذا اگر قرار است امسال رونق تولید را شاهد باشیم باید ابتدا توان داخلی را باور داشته باشیم و بشناسیم و ثانیاً از اتکاء به فروش نفت و خارج از کشور سه کشور اروپایی دوری کنیم.

طزری با اشاره به حادثه تروریستی نیوزیلند اوج وحشیگری سیاستمداران غرب گفت: این حادثه تروریستی که بیش از ۵۰ نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند سیاستمداران غرب که حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم آنان گوش عالم را کر کرده است حتی حاضر نشدند نام این حادثه را تروریستی بگذارند و از آن به عنوان یک تیراندازی یاد کردند.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: جالب است همین سیاستمداران مدت‌هاست جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده اند که قوانین مبارزه با پولشویی را تصویب کند.

وی تصریح کرد: از نگاه غرب هر گاه یک مسلمان حتی در یک درگیری جزء شرکت کند می‌شود تروریسم اما اگر یک غربی و غیر مسلمان تعداد بسیاری از مسلمانان را در مسجد به شهادت برساند نام این عمل را تیراندازی می نامند.

.

امام جمعه شهر قدس مطرح کرد: لزوم جلوگیری از رانت خواری در رونق اقتصادی

امام جمعه شهرستان قدس گفت: در جهت تحقق رونق اقتصادی باید با سوءاستفاده کنندگان از منابع کشور که با رانت خواری از مزایای دولتی و بیت المال به اسم تولید استفاده می کنند، مقابله شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در اولین نماز عبادی سیاسی جمعه(۲ فروردین) سال ۹۸ در جمع نمازگزاران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوایی الهی و خدا محوری در زندگی، اظهار داشت: رسیدن به بهترین‌ها توسط خود انسان به واسطه اخلاق، رفتار و کردار و پیدا و پنهان به دست می آید و خداوند نیز عنایت خود را شامل حال این انسان می‌کند.

وی در تکمیل موضوع امامت در دوران کودکی افزود: امامت به شایستگی و انتخاب الهی است و رسیدن به امامت وسیله سنجش ولایتمداری، پیروی و فرمانداری از ولی خدا است. در آیه ۱۲ سوره مریم، خداوند به حضرت یحیی(ع) حکم نبوت داده و در منابع اهل سنت نیز این موضوع آمده است و در آیات ۲۹ و ۳۰ همان سوره نیز با اشاره به سخن گفتن عیسی پیغمبر در گهواره و ابراز حکم نبوت، نمونه های بارز مستندات انتصاب امامت و نبوت در سن کودکی و پاسخ های عقلی و دینی در پاسخ به شبهه‌های موجود در این زمینه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار گفت: سال جدید با ولادت حضرت علی علیه السلام آغاز با ولادت ایشان نیز به اتمام می‌رسد و نشان از خیر و برکت در این سال است.

وی بیان کرد: عملیات فتح‌المبین تجربه موفقیت آمیزی برای فرماندهان جوان بود و الگویی برای مدیران کشوری است. پیشرفت ها و سربلندی و عزت ما از حوزه‌های علمیه است‌ و امام راحل از حوزه برخواستند و علما و روحانیت به پیروی از امام و مردم به دنبال روحانیت ناشی از حوزه فعالیت های علمیه قم و کرامات حضرت معصومه(س) است. قم مرکزی برای پیشرفت حکومت اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس گفت: به فرموده رهبری، سال جدید به نام رونق تولید نامگذاری شد و نامگذاری سال ها در زمینه اقتصادی موجی برای حرکت اقتصادی در کشور است و این نامگذاری ها تعیین کننده مسیر برای برای مردم و مسئولین است. الویت کشور رفع مسایل اقتصادی است و توسعه شکوفایی تولید به فضل پروردگار کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار تاکید کرد: برای تحقق شعار سال و اجرایی شدن رونق تولید باید به چند موضوع مهم توجه کرد. اولا برداشتن موانع تولید و فعال شدن چرخه و مسیر تولید که وظیفه مسئولین است تا مسیر تولید روان شود. همگی باید با همت مضاعف در این زمینه اقدام کنند. دوما افزایش کیفیت تولید است و تولید کنندگان و صنایع باید کیفیت محصولات را بالابرده تا با برندهای خارجی قابل رقابت باشد. مسئله دیگر اهتمام به مصرف کالای داخلی است تا پیشرفت و توسعه صنایع رونق بگیرد و این موضوع را باید مردم مورد توجه قرار دهند. نکته مهم دیگر برندسازی تولیدات است و باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد. باید کاری کنیم تا بازار جهانی را با تولید محصولات با کیفیت به دست بگیریم. همچنین در جهت تحقق شعار سال باید با سوءاستفاده کنندگان از منابع کشور که با رانت خواری از مزایای دولتی و بیت المال به اسم تولید استفاده می کنند، مقابله کرد و دستگاه قضایی باید با مفسدین اقتصادی برخورد قاطع و جدی داشته باشد. و از واردات بی‌رویه جلوگیری شود و مبارزه بی امان با قاچاق که سم مهلکی برای اقتصاد کشور است، صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنرانی رهبری در حرم رضوی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را به خوبی تشریح فرمودند و این سخنرانی امید بخش بیانگر استفاده از فرصت هایی است که موجب گشایش در امور است و رهبری نوید آن را می‌دهند. وعده های رهبری همیشه محقق شده است. ضربه ای که خوردیم از اعتماد برخی مسئولین به غربی ها بود که خود مسئولین نیز به این نتیجه رسیدند که نمی شود به غربی ها دلخوش بود. مسئولین باید تمام تکیه شان به منابع و نیروی داخلی باشد. ما باید اقتصاد خود را بسازیم و به نقطه بازدارندگی برسانیم. تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است تا تحریم ها نیز بر اقتصاد داخلی اثر نگذارد بلکه ما بتوانیم آنچه که مورد نیاز آنهاست، با اقتصاد خود تأمین کنیم.

وی با اشاره به شاه‌بیت سخنرانی رهبری بیان کرد: سعودی ها نوکر استکبار هستند، سعودی ها هرچه می خواهند داشته باشند چون در دوران نه چندان دوری همه تسهیلات نظامی آنها به دست مجاهدین اسلامی خواهد افتاد. همانطور که رهبری فرمود: اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و سعودی ها هم هر چه ایجاد کنند به نفع ماست. هرچه سعودی ها پیشرفت کنند همه امکانات و تسلیحات در خدمت اسلام و ایجاد تمدن نوین اسلامی به کار خواهد رفت.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس تأکید کرد: همانطور که جوانان اول انقلاب گام اول را محکم برداشتند و سهم خود را خوب ایفا کردند، ما جوانان نیز در این دوره گام خود را مستحکم تر و استوار تر از گذشته برای جهانی سازی انقلاب اسلامی بر خواهیم داشت و در این راه از هیچ سرزنش و ملامتی عقب نشینی نخواهیم کرد و در کنار رهبری و پشت سر رهبری گام برمی‌داریم تا شاهد ظهور امام زمان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید با امریکای جنایتکار مقابله کند و در سال جدید انقلابی پیش رود و جبران مافات گذشته را داشته باشد.

.

امام جمعه حسن‌آباد: تمام قوا برای تحقق «رونق تولید» مسئولیت دارند

حجت‌الاسلام عبدالعلی استیری در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه حسن آباد فشافویه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها اظهار داشت: حضرت زینب سلام‌الله علیها شاگرد مکتب بصیرت آفرین صدیقه طاهره سلام‌الله علیها و تربیت‌یافته آغوش نبوت و امامت است. مصیبت‌ها و فتنه‌ها پی‌در‌پی او را آبدیده و همچون کوه استوار ساخت و از او شخصیتی آهنین آفریده است.

وی گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها با تدبیر و دوراندیشی خود، الگویی از مدیریت در برابر دشمن را برای مردان و زنان آزادی‌خواه به نمایش گذاشته و در مسیر دشوار دشمن‌شناسی، به بهترین وجه بصیرت آفرینی کرده است. بنابراین در این زمان همه باید از این الگوی مدیریت درس گرفته و به بهترین وجه ممکن دشمن را شناخته و در برابر فتنه‌هایی که ایجاد می‌کند بصیرت آفرینی کنند.

امام جمعه حسن آباد فشافویه افزود: درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعارهاى سال در سال‌هاى اخیر که عمدتاً معطوف بر ظرفیت‌سازى براى تحقق اقتصاد مقاومتى و تشویق مردم به مصرف کالاهاى داخلى بود، ناشى از آن است که معظم‌له آسیب‌پذیرترین بخش کشور در مواجهه با دشمنان نظام اسلامى را بخش اقتصاد و مسائل معیشت مردم مى‌دانند و اگر در سال‌هاى اخیر تدابیر ایشان در انتخاب شعارهاى سال با تبعیت، همراهى و تلاش مسؤولین کشور عملیاتى مى‌شد، کشور اکنون به‌دلیل فشارها و تحریم‌هاى دشمن دچار چالش نمى‌شد و این‌گونه اداره اقتصاد کشور با فراز و نشیب‌هایى که فرصت‌طلبان و بیگانگان بر اقتصاد کشور تحمیل مى‌کنند، مواجه نمى‌شد.

وی بیان داشت: براى تحقق این شعارها اگرچه قواى سه‌گانه، مردم و دیگر نهادها و ارگان‌هاى کشور هر یک وظیفه‌اى دارند که باید به‌طور جداگانه به آن اشاره کرد، اما در یک ارزیابى کلى از عملکرد مردم و دستگاه‌ها در تحقق شعار سال، اگرچه تلاش‌هاى مهندسان قرارگاه سازندگى خاتم‌الانبیاء صلی‌الله علیه و آله وسلم در زمینه تحقق شعار سال نظیر رسیدن به خودکفایى در تولید بنزین با تکمیل و راه‌اندازى پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و یا راه‌اندازى چندین فاز از فازهاى پارس جنوبى که سبب برترى یافتن ایران از قطر در بهره‌بردارى از منابع عظیم گازى در خلیج‌فارس رامى توان به‌عنوان نمادى از قابلیت‌هاى ملى در تحقق اقتصاد مقاومتى و شکست سناریوى تحریم همه‌جانبه دشمنان مورد استناد قرارداد، اما باید اذعان کرد که فاصله معنادارى تا تحقق عملى این شعارها و فراگیر شدن آن در همه عرصه‌هایى که کشور از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هاى نیروى انسانى و مواد اولیه آن برخوردار است، وجود دارد.

حجت‌الاسلام استیری عنوان کرد:  اقتصاد ایران در سال ۹۷ فراز و نشیب‌هاى فراوانى را پشت سر گذاشت. ابتداى سال با تلاطمات بازار ارز آغاز شد و درادامه با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌هاى تعلیق شده و بعضابى‌تدبیرى‌هاى مسؤولین، فضاى سختى را براى اقتصاد ایران رقم زد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین اتفاق اقتصادى که آثار بسیار گسترده‌اى در بخش‌هاى مختلف جامعه داشت، نوسانات نرخ ارز بود. دلار که در ابتداى سال ۹۷ حدود ۵ هزار تومان بود در یک مسیر فزاینده در اواخر تابستان به حدود ۱۹ هزار تومان رسید و پس از اعمال سیاست‌هاى جدید بانک مرکزى در دوره ریاست دکتر همتى که با دلسوزى به‌دنبال رفع این مشکل اساسى بود، به حدود ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان رسید.

امام جمعه حسن آباد خاطرنشان کرد: این تغییر نرخ ارز آثار سوئى داشت که از آن مى‌توان به کاهش ارزش پول ملى و کاهش قدرت خرید مردم، کاهش سرمایه در گردش بنگاه‌هاى تولیدى، توسعه فعالیت‌هاى دلالى و … اشاره کرد.

.

امام جمعه لواسان: سال ۹۸، سال تلاش، مجاهدۀ عالمانه و توجه به جوانان است

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته لواسان اظهار داشت: سال ۹۷ با همه سختی ها و فراز نشیب ها طی شد، مردم با وجود همه مشکلات پای انقلاب و نظام افتاده و نیست و تحریم‌های شدید آمریکا و اروپا که خودشان نامش را تحریم‌های بی‌سابقه نهاده‌اند،نتوانست محبت مردم را نسبت به انقلاب خللی ایجاد کند  اما  مدیریت نامناسب  در عرصۀ اقتصاد در داخل کشور دست به دست هم داد و فشار زیادی به ویژه در ماه‌های آخر سال بر مردم وارد شد و بر همین اساس اولویت اول این روزها باید تولید و اشتغال باشد.

وی افزود: امروز به جهت وجود برخی و مدیریت ها و همچنین مشکلاتی که ریشه در خارج از کشور دارد متأسفانه تولید در  کارخانجات و به تبع آن‌ها اشتغال در کشور ما وضع نامناسبی روبرو  است که این مهم توجۀ جدی به تولید داخلی وتوسعۀ آن  را می طلبد و به واقع توجه به تولید داخلی کلید حل مشکلات است،رهبر معظم انقلاب نیز سال ۹۸را سال  «رونق تولید» نام نهادند،این انتخابی هوشمندانه است که تهدید تحریم به فرصت توسعۀ تولید و خودکفایی داخلی تبدیل کرد و همه باید در این مسیر محکم و استوار قدم برداریم.

امام جمعه لواسان بیان کرد: امروز دیگر جمهوری اسلامی ضعیف نیست و در بسیاری از عرصه ها جز قدرت های اول منطقه و جهان است ودیگر نباید لحظه ای از این رشد و توسعه کاسته شود ،  امروز مواضع ما باید نوع  آفندی داشته باشد و با اتکا به توان و ظرفیت داخلی  به قلب اقتصاد کشور وارد شویم و به جای این‌که پول‌ها را به امور غیرمولد چون دلالی‌ها، واسطه‌گری‌ها، واردات غیرضرور  و امثال آن اختصاص بدهیم و ثروت‌های نامشروع یا شبهه‌ناک به‌دست بیاوریم، به دنبال تولید و راه‌انداختن چرخ اقتصاد کشور باشیم تا تولید ثروت بکنیم و مشکلات وابستگی به نفت، معیشت، اشتغال و ارزش پول ملی را حل کنیم.

لواسانی خاطر نشان کرد :کار  در حوزه اقتصاد نیازمند فعالیت چشمگیر دولت و ملت با وحدت و یکپارچگی و همچنین یکدستی و روراستیاست، اگر یکدل و واحد باشیم  آن‌وقت می‌توان امیدوار بود که مشکلات اقتصادی کشور کاهش پیدا  خواهد کرد ،امروز دیگر زمان آن رسیده که افرادی که میتوانند و به نوعی صاحبان سرمایه اند باید پول خود را در تولید سرمایه‌گذاری کنند و دولت هم باید شرایط تولید را تسهیل کند و زیر ساخت ها را به نوعی فراهم کند که سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه با آرامش خاطر بیشتری سرمایه خود را در چرخه تولید تزریق کنند.

خطیب جمعه لواسان در ادامه سخنان خود با اشاره به   این  مطلب که امروز نیاز توجه بیشتر  به جوانان مؤمن، انقلابی، پابه‌کار، کاردان، متخصص، فهمیم و باانگیزه، بانشاط، دوراندیش و عاقبت‌اندیش  بیش از گذشته محسوس است گفت:در دوران دفاع مقدس همین جوانان بودند که کار هایی میکردند که جهان را به شگفتی وادار میکرد، توجه به جوانان و  با نگاه عدالت‌طلبانه به سمت تولید و رونق تولید  میتوان رونق اقتصادی را در کمترین زمان ممکن شاهد بود ، به تعبیر دیگر عرصۀ اقتصاد را جهاد فی سبیل الله باید دانست و هر قدم را در این مسیر قدم در مسیر الهی است.

لواسانی گفت: باید تلاش کنیم، اقتصاد تک‌محصولی و نفتی را کنار بگذاریم و به سراغ رونق تولید برویم، مدیریت کشور باید مروز به احصا مشکلات و ضعف های دورنی خود بپردازد و هر آنچه که لازم است،برای رفع این موارد ه کار بگیرد و آن را جبران کند، این پیش‌شرط رونق تولید و گذر از تحریم‌هاست،این را باید گفت که  اطمینان به غرب هیچ فایده‌ای برای کشور نداشتع و ندارد و همانطور که رهبری فرمودند امروز باید مراقبت کرد که  فریب این واسطه‌های حقیر غرب این تقی‌زاده‌های جدید را نخوریم، در هر امری غرب زدگی یک آفت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه واسان در پایان تصریح کرد: از همین روز های آغازین سال باید پاشنه تلاش و کوشش را همه ما در هر مقام و مسئولیتی بکشیم و میتوان گفت سال جاری سال تلاش و مجاهدۀ عالمانه و با بصیرت و توجه به جوانان  است، البته بار اصلی بر دوش جوانان عزیز ما و این آینده سازان این مرز و بوم باید همچون گذشته با توان و تخصص به خوبی در مسیر اهداف نظام کشور را به پیش ببرند و  این را نیز باید بدانیم که تحقق دولت اسلامی و جامعۀ اسلامی نیاز به مجاهدۀ عالمانه دارد،در پایان اینکه بنابراین این را باید توجه کرد که باید  آماده فداکاری شویم و  مراقب باشیم تا شعار سال در مقام عمل محقق شود و در این میان   دولت و مجلس خیلی باید جدی باشند ما هم باید حواس‌مان را جمع کنیم و در کنار ناظر بر نوع تلاش و خدمات دولت و مجلس بودن خود نیز عامل در مسیر تحقق رونق تولید باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما