شناسهٔ خبر: 31883903 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده جوابگوی بازار مسکن نیست

کیان پور گفت: از صد هزار واحد فرسوده تنها ۲۰ هزار واحد نوسازی شده است که جوابگوی نیاز‌ محلات فرسوده نیست.

صاحب‌خبر -

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هر اقدامی در جهت تولید و عرضه مسکن زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن است، گفت: باید شرایط را برای تولید کنندگان و سازندگان مسکن بگونه ای فراهم کنیم تا بازاری که طی یکسال گذشته در رکود سنگین بسر می برد، نجات پیدا کند.

وی گفت: بازار مسکن تابع شرایط اقتصادی از جمله ارز، بورس، طلا و سکه است بنابراین اگر در سال جدید اقدامات لازم برای ثبات این بازارها صورت گیرد به طور قطع بازار مسکن هم شاهد تحولات مثبتی خواهد بود.

کیان‌پور تصریح کرد:با اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در دستور کار قرار گرفته بود اما آمارها نشان می‌دهد که تا به امروز اقدامات خاصی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری صورت نگرفته است.

وی یادآوری کرد: از صد هزار واحد موجود در بافت‌های فرسوده، دولت تنها تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحد را منعقد کرده است بنابراین این میزان واحدها در شرایط کنونی اقتصاد کشور جوابگوی نیاز ساکنان نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری و همچنین نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده نقش بسیار مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد گفت: در صورتی که این طرح اجرا شود بخش عمده‌ای از مشکلات حاشیه‌نشینی شهرها و همچنین محلات فرسوده برطرف می‌شود و اقشار کم درآمد می‌توانند با تسهیلات بانکی واحدهایی را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:اتمام پروژه مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر/ رفع تعرض ۹۸۲ هکتار اراضی در سال ۹۷

کیان پور بیان کرد: طرح باز آفرینی شهری سال گذشته با حضور رئیس جمهور در وزرات راه و شهرسازی و همچنین چند شهر دیگر کلید خورد اما متاسفانه این طرح تا به امروز به درستی اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تسهیلات کنونی خرید مسکن، جوابگوی بازار مسکن نیست گفت: این تسهیلات تنها جوابگوی خرید ۴۰  درصدی مسکن است بنابراین باید دولت راهکارهای دیگری را برای تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن به کار گیرد.

انتهای پیام /

تسهیلات کنونی خرید مسکن جوابگوی بازار مسکن نیست

نظر شما