شناسهٔ خبر: 31883891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان سلام: رژیم بحرین علیه شیعیان رفتار تبعیض آمیز سازمان یافته دارد

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ ­سازمان سلام در بحرین رژیم حاکم این کشور را به اقدامات تبعیض آمیز سازمان یافته علیه جامعه شیعیان بحرینی متهم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی مرآة البحرین، سازمان دمکراسی و حقوق بشر «سلام» در بحرین اعلام کرد رژیم حاکم در این کشور تبعیض سازمان یافته ای را علیه بخش ها و اقشار مختلف مردم این کشور به ویژه شیعیان اعمال می کند.
این سازمان در بیانیه ای که به مناسبت روز جهانی مقابله با تبعیض و نژادپرستی صادر کرده آورده است: این تبعیض شامل نقض حقوق اساسی شهروندان شیعه از جمله نقض حقوق مدنی و سیاسی و همچنین حوزه خدمات دستگاههای امنیتی و نظامی و بورسیه های تحصیلی و مشارکت در قوای سه گانه می شود. این شهروندان از مشارکت داده شدن عادلانه در اداره امور کشورشان محروم هستند.
سازمان سلام همچنین گزارش صلاح البندر مشاور سابق دربار و امور کابینه بحرین را که سال 2006 منتشر شد یادآوری کرد که در آن فاش شد: شبکه ای مخفی در این کشور به ریاست احمد عطیة الله آل خلیفه عضو دربار سعودی وجود دارد که مأموریتش اقدامات تبعیض سازمان یافته علیه شهروندان شیعه و کنار زدن آنها و کمرنگ کردن نهادهای دینی و مدنی و سیاسی و تضعیف نقش آنها در جامعه و حضورشان در رسانه ها و دور کردن آنها از نهادهای حکومتی است....
سازمان سلام از سال 2014 سلسله اقدامات حاکمان بحرینی را علیه نهادها و سازمان های دینی شیعیان نظیر انحلال شورای اسلامی علما و انجمن اسلامی آگاهی رسانی و لغو تابعیت شماری از روحانیون شیعه نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم و حبس شماری از روحانیون شیعه دیگر به سبب دیدگاهها و مواضع سیاسی شان ثبت کرده است.

نظر شما