شناسهٔ خبر: 31883811 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مرد کینه جو عکس های خواستگار سابق خود را در فضای مجازی منتشر کرد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ علی اصفر افتخاری روز جمعه افزود: این فرد در فضای مجازی با استفاده از عکس های مراسم عقد برای یک

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ علی اصفر افتخاری روز جمعه افزود: این فرد در فضای مجازی با استفاده از عکس های مراسم عقد برای یک خواستگار سابقش ایجاد مزاحمت کرده و وی را تهدید می کرد.
وی بیان داشت: در پی مراجعه یک نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس هرمزگان قرار گرفت.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهارداشت: برابر اظهارات شاکی، فردی ناشناس وی را تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی اش در فضای مجازی نموده که این موضوع موجب آبروریزی و سلب آرامش برای شاکی پرونده شده بود.
افتخاری خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد مجرم سایبری از یک هویت جعلی استفاده کرده که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی، شناسایی شد.
وی با بیان این که متهم نامزد سابق شاکی بوده است، گفت: متهم در بازجویی اولیه به بزه انتسابی معترف نشد و اعلام کرد که تلفن همراه وی به سرقت رفته است.
این مسوول انتظامی ادامه داد: با بررسی های دقیق انجام شده مشخص شد که فرد خاطی حافظه جانبی شاکی را سرقت و تصاویر خصوصی خواستگارش را برای جدایی از همسرش در فضای مجازی منتشر کرده است.
وی یاد آور شد: بیشترین اطلاعات از روی فلش مموری ها، رم دوربین‌های شخصی، رم موبایل افراد و هارد‌‌‌دیسک رایانه شخصی کاربران به سرقت می رود.
وی از تمامی کاربران خواست قبل از متضرر شدن و افشای اطلاعاتشان دقت کافی را در نگه ‌داری به خرج دهند.
7195/6048
انتهای پیام

نظر شما