شناسهٔ خبر: 31883620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های این هفته نماز جمعه چهار محال و بختیاری مطرح شد؛

رونق تولید راهگشا مسائل اقتصادی/مسئولان به شعار سال جامع عمل بپوشانند

ائمه جمعه این هفته چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اجرایی کردن شعار سال گفتند: لازم است به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید و اقتصادی نام گرفته جامه عمل پوشاند و تمامی افراد و مسئولان به این شعار توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه این هفته چهارمحال و بختیاری به عملی کردن شعار سال که همان رونق تولید است تاکید فراوان داشتند و از مسئولان خواستند تا به اجرایی کردن این شعار همه تلاش خود را به کار گیرند.

مسئولان به شعار سال جامعه عمل بپوشانند/قطعی آب در چند روز گذشته نتیجه سوء مدیریت است

حجت السلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری  در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک سال جدید، اظهار کرد: بهار آیتی از آیات خداست، این ماه را قرار داد تا عالم زنده شود وانسان به معاد و قدرت خدا پی ببرد.

وی با اشاره به توریست‌پذیر بودن استان، گفت: مسئولان مراقبت کنند و در مکان‌های گردشگری و برخی سوییت‌هایی که اجاره داده می‌شود جلوی معصیت را بگیرند،

وی با اشاره به ظرفیت توریستی و گردشگری، استان، افزود: حساسیت  مسئولان در مکان‌های گردشگری و به خصوص  سوییت‌هایی که اجاره داده می‌شود به منظور جلوگیری از معصیت الزامی است چراکه همواره استانی سالم نیازمند توجه  مسئولان و مردم است.

امام جمعه شهرکرد یادآور  شد: نیروهای امدادی، انتظامی، درمانی، خدماتی در این ایام، ملزم به ایجاد فضا امن برای مردم هستند.

وی با اشاره به وفات حضرت زینب (س)، بیان کرد:  پیام کربلا به دست این بانوی بزرگ، شجاع، دلیر و قهرمان  به همه جا رسید.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: تبلیغ و انتقال  پیام شهدا به یکدیگر امری ضروری و پسندیده است و انجام این امر موجب عدم کمرنگ شدن این پیام توسط دشمن است.

وی در ادامه در خصوص ایام پایانی اعتکاف، تصریح کرد: بیشترین افراد شرکت کننده در اعتکاف، جوانان و نوجوانان هستند و قطعا خداوند به دعای معتکفین برکات خود را نازل می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری روز گذشته در جمع زائران امام رضا (ع)، بیان کرد: سخنان راهگشای رهبر ناشی از باوری است که به مردم دارند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: دشمن در تلاش است جلوی اراده ایرانی‌ها را بگیرد و آن‌ها را سرخورده و نا امید کند تا اراده حرکت نداشته باشند.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه در خصوص مسئله آب‌، خاطرنشان کرد: طبق محاسبات در آینده جنگ بشریت بر سر آب است، بنابراین آنچه لازم است تدابیر صحیح و اجماع مصارف است.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته شهرکرد و چندین شهر استان با مشکل آب مواجه شدند، تصریح کرد: این امر نتیجه سوءمدیریت افراد است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به لزوم تدبیر در مصرف و برنامه‌ریزی درست در استان و کشور برای آب، تاکید کرد: آب باید به درستی مدیریت شود تا به گونه‌ای جلوی ضایعات  گرفته شود.
 
دستاورد 40 ساله ملت سرافراز ایران دشمنان را نا امید کرد/ رونق تولید راهگشای مسائل اقتصادی است

امام جمعه شهر اردل گفت:در 40 سال گذشته هرگز دشمن اجازه دخالت در امور کشوری را به خود نداده است و این نشان از اقتدار و صلابت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان در اجرا و اداره امور کشور است.
 
حجت الاسلام  مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه اسن هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی گفت: تقوا هم زاد وتوشه است وهم پناهگاه زادی که انسان رابه منزل ومقصود می رساند و پناهگاهی که اورا از خطرات نجات می دهد،دراین دنیا هم درپناه تقوی انسان از خطرات نفس وشیطان در دنیا در امان قرار می گیرد.

بهرامی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) افزود: آن حضرت در سخت ترین شرایط حکیمانه ترین اقدام را انجام داد.

وی اظهار کرد:مدیریت دینی و سیاسی این بانوی بزرگوار در اوج مصیبت برای دفاع و نشر دین مبین اسلام می تواند هادی و رهگشای همگان باشد.

بهرامی  ادامه دارد: زندگی سراسر با برکت حضرت زینب ‌(س) برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم بود و صبر و شکیبایی این بانوی بزرگ اسلام باید برای همه زنان و مردان مسلمان، الگو باشد.
 
دستاورد 40 ساله ملت سرافراز ایران دشمنان را نا امید کرد/ رونق تولید راهگشای مسائل اقتصادی است
 
خطیب جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه شهر اردل با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت : تحقق شعار سال با همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و موسسات عمومی غیر دولتی میسر می شود.
 
حجت الاسلام بهرامی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این پیام دو نکته اساسی را مطرح کردند ناکامی دشمنان دربرابر اراده ی ملت بزرگ ایران که ناشی از بصیرت وصبروموقعیت شناسی مردم است و اینکه مشکل اساسی کشور راهمچنان مسئله اقتصاد ومعیشت دانستند.

بهرامی افزود:وقتی یک ملت درمسیرحق ثابت قدم شد خدای متعال به اوصبروتوان وبصیرت می دهد که زمینه ی پیروزی های مهم ترخواهدشد.

وی بیان کرد:امروز ملت بزرگ ایران بامدد وتربیت الهی آماده ی دست یابی به پیروزیهای بزرگتر است ،امروز دشمنان مادربرابر این ملت عزیز منفعلانه عمل می کنند تودهنی می خورند دوباره بلند می شوند وطراحی می کنند این یعنی ناتوانی وناکامی دربرابرملت.

امام جمعه شهر اردل با بیان اینکه نامگذاری سال 98 به عنوان سال «رونق تولید» نشان از دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به بخش صنعت و تولید در کشور است، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی با اراده و تلاش مضاعف برای تحقق منویات ایشان تلاش کنند.
 
وی با بیان اینکه شعار رونق تولید راهگشای مسائل اقتصادی است خاطرنشان کرد: توسعه و آبادانی در کشور با افزایش اتحاد محقق می شود و با وجود کارشکنی های استکبار جهانی همچنان ملت ایران مقتدر است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه دستاورد 40 ساله ملت سرافراز ایران دشمنان را نا امید کرد افزود:در 40 سال گذشته هرگز دشمن اجازه دخالت در امور کشوری را به خود نداده است و این نشان از اقتدار و صلابت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان در اجرا و اداره امور کشور است.
 
امام جمعه شهر اردل بیان کرد: ملت ایران در سال 97 به واسطه تحریم های استکبار جهانی با مشکلات اقتصادی مواجه شدند اما با درایت رهبر معظم انقلاب و وحدت مردم و مسئولان این توطئه ها خنثی شد.


رونق تولید ایستادگی و رسیدن به خودکفایی و بی نیازی در برابر بیگانگان است

امام جمعه لردگان: نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری را با اهدافی از قبیل ایستادگی و رسیدن به خودکفایی و بی نیازی در برابر بیگانگان دانستند.

 وی در خطبه اول، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و نشانه های تقوا را در مرتبه اول پرهیز از گناه و انس با قرآن و عمل به قرآن و پرهیز از اسراف در مراتب بعدی دانستند.

 ایشان در ادامه جایگاه نوروز را از دیدگاه روایات و فرموده امام صادق علیه السلام بیان کردند و عنوان دانستند: بنابر فرموده امام صادق علیه السلام نوروز روزی است که کشتی نوح فرود آمد و یاران را نجات داد و نوروز روزی است که در آن حضرت ابراهیم علیه السلام بتها را از خانه خدا بیرون ریخت، و نوروز روزی است که فرج آقا امام زمان عجل الله در آن واقع شده است.
 
وی افزود: نوروز روز شادمانی و روز عبادت به درگاه خداوند متعال است پس باید از خرافه پرستی و بدعت های غیر دینی و شرعی پرهیز کنیم.

 وی گفت: نوروز روزی است که گناه و نافرمانی نباید در آن باشد تا عید واقعی برای ما قلمداد شود در نوروز و عید می بایست آشتی با خدا و آشتی با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
تاج زاد، همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رجب را به فال نیک گرفته اند و مردم را به نهایت استفاده از ایام سفارش کردند.
 
در خطبه دوم نماز جمعه این هفته امام جمعه لردگان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت: بنابر فرموده امام علی علیه السلام ترک گناه و پرهیز از محرمات را تقوای واقعی دانستند.
 
وی، نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید توسط مقام معظم رهبری و فلسفه این نامگذاری ها مطلبی را عنوان دانستند و ایشان فلسفه این نامگذاری را توسط مقام معظم رهبری با اهدافی از قبیل ایستادگی و رسیدن به خودکفایی و بی نیازی در برابر بیگانگان دانستند و استقلال و اشتغال و شکوفایی اقتصاد و بالا رفتن ارزش پول ملی را در سایه رونق تولید و عمل به آن دانستند.
 
خطیب جمعه لردگان در ادامه افزود: دولت، مجلس و مردم را به برطرف نمودن واقعی موانع تولید توصعه نمودند و خواستار رفع مشکلات معیشتی مردم شدند.

 ایشان همچنین به واقعه فیضیه و قتل عام توسط رژیم سفاک شاهنشاهی اشاره کردند.

 وی همچنین سالروز رحلت حضرت زینب سلام الله علیها را محضر نمازگزاران تسلیت عرض نموده و مردم را به بهره مندی در ایام ماه مبارک رجب دعوت کردند و در پایان سالروز عملیات فتح المبین را گرامی دانستند و بر روان پاک رزمندگان اسلام درود فرستادند.
 
انتهای پیام/

نظر شما