شناسهٔ خبر: 31883157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی؛

«رونق تولید» با چشم دوختن به اروپا و آمریکا محقق نمی شود/ موشک‌های نقطه‌زن انقلاب اسلامی تن آمریکا و اسرائیل را می‌لرزاند

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی به مباحثی پیرامون رونق تولید و اقتصاد کشور پرداخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی به استکبار ستیزی، قدرت موشکی ایران و تبیین فرمایشات رهبری در سخنرانی نوروزی پرداخته شد.

مشروح خطبه‌ها به شرح ذیل است:

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:

جبهه مقاومت محاسبات آمریکا در منطقه را برهم زد/ موشک‌های نقطه‌زن انقلاب اسلامی تن آمریکا و اسرائیل را می‌لرزاند

حجت الاسلام محمدعلی رضایی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و ایادی مزدورش از هر توطئه ای اعم از ترور شخصیت ها، جنگ تحمیلی هشت ساله، فتنه ها، تحریم ها و تهدیدات برای فروپاشی نظام اسلامی استفاده کرد اما به فضل الهی تاکنون نتوانست خللی در حرکت پیشرونده ملت ایران و انقلاب ایجاد کند.

 

وی افزود: در شرایطی که آمریکا با جنگ و اشغال کشورهای عراق و افغانستان در غرب و شرق ایران قصد پنجه انداختن بر انقلاب اسلامی را داشت اما جبهه مقاومت محاسبات نظام سلطه را بر هم زد و تمام این هزینه ها باعث استحکام زنجیره مقاومت در منطقه شد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقبه در بنیاد مسکن خاطر نشان کرد: در ادامه این شیطنت ها داعش را برای اسلام هراسی بوجود آوردند و در سوریه مستقر کردند تا بین ایران و حزب الله و زنجیره مقاومت فاصله بیندازند اما همه این محاسبات و هزینه ها به نفع انقلاب اسلامی و موجب استحکام جبهه مقاومت شده است.

 

خطیب موقت جمعه تربت حیدریه گفت: امروز موشک های نقطه زن انقلاب اسلامی تن آمریکا و اسرائیل را می لرزاند و همه این پیروزی ها و اقتدار در سایه مقاومت و مجاهدت به دست امده است.

 

رضایی گفت: امروز نباید به حرف های پوج و توخالی عده ای که مشکلات کشور را به آمریکا نسبت می دهند توجه کرد چرا که آمریکا در این چهل سال هر توطئه ای که خواست اجرا کرد اما از دو عنصر رهبری هوشمند و حکیم و مردم همیشه در صحنه غافل شد و به فضل الهی نتوانست در حرکت پیش رونده ملت ایران خللی ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات کشور تنها با وحدت همدلی و روحیه جهادی حاصل می شود، افزود: بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از سوء مدیریت هاست و ارتباطی به تحریمها ندارد و مسوولان و دولتمردان باید با تدبیر بهتر و نظارت دقیق تر و بیشتر و دلسوزانه در را۶ خدمت به مردم تلاش کنند.

خطیب جمعه خلیل آباد:

حمایت مردم در سال ۹۷ باعث خنثی سازی توطئه های دشمنان شد

حجت الاسلام غری نالیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد،ضمن گرامیداشت سال رونق تولید، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی مانند همیشه بسیار جامع و کامل بود.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه های بسیار مهمی در خصوص سیاست های داخلی و خارجی داشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم اقشار مختلف مردم و مسئولان نیز این فرمایشات را در بخش های مختلف سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری با دقت عمل کنیم زمینه را برای پیروزی و موفقیت در عرصه های مختلف فراهم کرده ایم، تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی موفقیت های چشمگیری در عرصه های مختلف داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و حمایت مردم باعث برداشتن گام های موثر نظام جمهوری اسلامی به سوی پیشرفت شده است، اذعان کرد: حمایت مردم در سال ۹۷ باعث خنثی سازی توطئه های دشمنان شد.

 

ناهیدی با بیان اینکه ناکامی طرح دشمن در اجرای تابستان داغ از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردم در سال ۹۷ بود، عنوان کرد: ملت ایران با تجربه ای که دارد، پاسخ کوبنده ای به توطئه های دشمنان داد.

 

وی در پایان تشریح کرد:کشور ایران همه چیز دارد و در برخی از قسمت ها اول هستیم و اگر به درستی مدیریت شود مطمئنا نیاز به خارج از کشور نخواهیم داشت و باید این منابع درست مدیریت و توزیع شود.

امام جمعه موقت سرخس:

«رونق تولید» با چشم دوختن به اروپا و آمریکا محقق نمی شود/ تعاملی که حق ملت را ضایع کند، توجیهی ندارد

حجت الاسلام علی اصغر شریعتی در خطبه های اولین نماز جمعه سرخس در سال ۱۳۹۸ با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید ملجا اطمینان و آرامش آمراش مردم باشد، اظهار کرد: صفت عدالت در هر جایی بیان می شود، ذهن ها به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام متوجه می شود.

 

امام جمعه موقت سرخس افزود: امام علی علیه السلام آن قدر عادل بودند که به تعبیری می گوییم آن حضرت قربانی عدالت شدند.

 

وی با بیان به اینکه امام علی علیه السلام هیچ گاه تعامل بر باطل نکردند، عنوان کرد: تعاملی که حق یک ملت را ضایع کند، توجیهی ندارد.

 

حجت الاسلام شریعتی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» تصریح کرد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری می کنند و دلیل آن این است که امروز مهم ترین مسئله کشور و مردم ما اقتصاد است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه کشور ما یک کشور جهادگر و انقلابی است و در برابر تمامی مستکبران جهان ایستاده است، خاطرنشان کرد: شعار سال با واردات کالاها و چشم دوختن به اروپا و آمریکا محقق نمی شود.

 

امام جمعه موقت سرخس اظهار داشت: ایران اسلامی یک کشور ثروتمند با استعدادهای فراوان برای شکوفایی صنعت، کشاورزی و اقتصاد مردم است.

 

وی بیان کرد: رسالت مردم ما امروز برای تحقق شعار «رونق تولید» استفاده از کالاهای ایرانی و تقویت تولیدات داخل است؛ امروز هر کسی به استقلال کشورش اهمیت می دهد، باید سرمایه اش را در بخش تولید هزینه کند.

امام جمعه قوچان:

سال جدید سال افزایش فشارها و مشکلات نیست، بلکه سال عبور از مشکلات و ساختن فرصت های جدید است

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قوچان  با تاکید براینکه مسئولین ضمن توجه دقیق به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می بایست در جهت تحقق این برنامه ها گام بردارند و آنها را عملی کنند گفت: خیلی ها معتقدند که سال جدید، سال افزایش فشارها، سختی ها و مشکلات است اما این تعبیر درستی نیست بلکه امسال سال عبور از مشکلات و فرصت هاست، زیرا طی ده های اخیر هر گاه دشمن تلاش کرده ما را تحت فشار قرار دهد، توانسته ایم تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.

 

وی ادامه داد: سال جدید سال گشایش در مشکلات و گره های اقتصادی است، اما رسیدن به این هدف مستلزم حفظ وحدت و افزایش تلاش است، چرا که با تنبلی و کسلی نمی توان هیچ مشکلی را در زندگی حل کرد.

 

وی با بیان اینکه ما در طول چهل سال اخیر، هرگاه به غرب و به ویژه آمریکا اعتماد کردیم، از پشت به ما خنجر زدند که برجام بارزترین مصداق در این باره است، افزود: مسئولین می بایست بجای توجه به غرب و اروپا به ظرفیت های داخلی به ویژه همراهی مردم با مسئولین برای حل مشکلات توجه کنند.

 

خطیب نماز جمعه قوچان خاطر نشان کرد: در سال گذشته برخی از مسئولین دیپلماسی معتقد بودند اگر پروتکل های جهانی را نپذیریم، کشور دچار بحران می شود اما باید این را هم بدانند که پذیرفتن این موارد به دشمن اجازه می دهد که تهدیدات و فشارهای خود را قانونی کند و سرعت این فشارها را نیز افزایش دهد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه نباید مسئولین ما با غربی ها فالوده بخورند و قدم بزنند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد دیپلماسی کشور را ترسیم کرده اند و برمبنای این راهبرد مسئولین می بایست با کشورهای مختلف دنیا ارتباط دیپلماسی مبتنی بر بصیرت،آگاهی و حفظ منافع ملی داشته باشند اما نباید به لبخندهای دولتمردان غربی اعتماد کنند.

 

حجت الاسلام دستجردی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید، گفت: رونق تولید منجر به ایجاد اشتغال، افزایش ارزش پول ملی و ارتقا سطح بازدارندگی در برابر دشمنان می شود و می بایست با حل این مشکلات، بینی دشمنان را به خاک بمالیم.

 

وی با بیان اینکه اگر فروش نفت با مشکلاتی روبرو شده، دولت  می بایست به دنبال افزایش فروش و صادرات غیرنفتی باشد، بیان داشت: مسئولین اجرایی کشور می بایست به گونه ای عمل کنند که اگر روزی رسید که فروش نفت به طور کامل منتفی شد، نه تنها مشکلی به وجود نیاید بلکه منجر به رونق تولید و فروش و صادرات بیشتر تولیدات داخلی به سایر کشورها بشود.

 

خطیب نماز جمعه قوچان در پایان با تاکید بر ظرفیت بی نظیر نیروی انسانی جوانان گفت: شکی نیست که گام دوم انقلاب با تلاش جوانان در بستر اخلاق، معونیت و علم تحقق خواد یافت.

امام جمعه موقت درگز:

فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری، راهگشای تمام مشکلات کشور است

حجت الاسلام حسین عیدی، امام جمعه موقت درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: آنان که می خواهند در رو قیامت عزت بی‌لذت را تجربه کنند راهی جز رعایت تقوا ندارند.

 

وی در ادامه تبیین کرد: مطابق فرمایش امام باقر (ع) چهار چیز وجود دارد که هر انسانی در صورت رعایت آنها ایمان و اسلامش کامل می شود، گناهانش آمرزیده شده و در روز قیامت خدا از او راضی می شود؛ آن چهار چیز عبارتند از وفای به عهد، صداقت در گفتار و عمل، حیا در ارتباط با مردم و داشتن اخلاق خوب.

 

امام جمعه موقت درگز با اشاره به بیانات اخیر رهبری در اولین روز سال جدید در حرم مطهر رضوی گفت: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، امسال انشالله سال فرصت ها خواهد بود و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد نه از سوی آمریکا و دست نشانده های او بلکه از سوی مدیران اجرایی ضعیف و تنبل است.

 

وی تصریح کرد: شرارت اروپا و آمریکا بخشی از طبیعت آنهاست لذا اعتماد به کشورهای غربی چیزی جز خسران و آسیب برای مردم و نظام به بار نخواهد آورد؛ در این میان جای گلایه از مجلس وجود دارد که در برابر لوایح تصویبی آمریکا علیه ایران چرا هیچ اقدام متقابلی انجام نداده است؟

 

حجت الاسلام عیدی تاکید کرد: این که حضرت آقا فرمودند سعودی بدترین کشور منطقه است سخن بسیار بجا و سنجیده ای است چرا که به نام اسلام دست به هر گونه جنایت و اقدام علیه حقوق بشر می زنند و آمریکا هم که منافع خود را در حمایت از عربستان می بیند به شدت از آنها حمایت می کند.

 

مدیر حوزه علمیه درگز در بخش های دیگری از سخنان خود تبیین کرد: فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری، قطعا راهگشای تمام مشکلات کشور بوده و حتی در همه ابعاد زندگی شخصی افراد تاثیر گذار و مفید فایده است.

 

وی در پایان با تاکید مجدد بر استفاده از ظرفیت نیروی عظیم جوان کشور خاطر نشان کرد: جوان امروز ما باید مسئولیت پذیری را فراگرفته و شانه خود را از بار مسئولیت خالی نکند؛ این کشور به حضور عالمانه و مجاهدانه جوانان در عرصه های سیاسی و اقتصادی نیاز دارد تا حرکت رو به جلوی نظام را سریعتر از گذشته کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما