شناسهٔ خبر: 31883101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

مذاکرات تجاری آمریکا و چین هفته آینده از سر گرفته می شود

سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد هشتمین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین در سطح وزیران، با هدف دستیابی به یک توافق تجاری هفته آینده در پکن برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

العالم- آسیا

'گائو فنگ' روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: در این نشست استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت هایت لایزر نماینده تجاری این کشور با لیو هه معاون نخست وزیر چین روزهای 28 و 29 مارس به گفت و گو خواهند نشست.
پس از آنکه ترامپ ضرب الاجل یکم ماه مارس برای افزایش تعرفه ها بر چین را به تاخیر انداخت این نخستین گفت و گوهای دو کشور در سطح وزیران خواهد بود.
ترامپ در روز سه شنبه گفته بود مذاکرات با چین بسیار خوب پیش می رود اما رسانه های ایالات متحده می گویند که همچنان موانع عمده ای بر سر راه این توافق وجود دارند.
از جمله این موانع شرط چین برای در نظر گرفتن یارانه های سنگین برای کسب و کارهای دولتی است دو طرف همچنین درباره تنظیم چارچوب اجرایی توافقنامه اختلاف نظر دارند.
همچنین قرار است معاون نخست وزیر چین در ابتدای ماه آوریل بنا به دعوت به آمریکا سفر کند و در واشنگتن، نهمین دور مذاکرات بلند پایه اقتصادی و تجاری چین و آمریکا را برگزار کند.

نظر شما