شناسهٔ خبر: 31882978 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حضرت علی (ع) بزرگترین الگوی کمک به ایتام است

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهاباد با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد اظهار داشت: معنای انسانیت در رفتار

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهاباد با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد اظهار داشت: معنای انسانیت در رفتار و مهربانی با ایتام در شخصیت امام علی (ع) نمایان است و هر کس که روش زندگانی آن حضرت را مطالعه کند، پی می برد که ایشان منبع رحمت و محبت و بخشش برای ایتام و مستمندان بوده است.
وی ادامه داد: با الگوبرداری از یتیم نوازی حضرت علی (ع) و توصیه های دینی وظیفه هر انسان مسلمانی است تا در برابر کودکانی که از بزرگترین حامی خویش در دنیای مادی محروم شده اند، کمک کرده و آنان را در برطرف کردن نیازهای مالی و معنوی یاری کنند.
وی با اشاره به کاهش 50 درصدی حوادث چهارشنبه سوری امسال در مهاباد، بیان کرد: کاهش حوادث این روز نشان از بلوغ فرهنگی شهروندان این شهرستان دارد و باید تلاش شود تا روند کاهش مصدومیت ها در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.
امام جمعه مهاباد با تبریک سال نو و خوش آمدگویی به مسافران نوروزی بیان کرد: امیدواریم هموطنان سفرهای خوبی را در منطقه ما داشته باشند و با دوری از حوادث و اتفاقات ناخواسته با سلامت و ایمنی کامل به شهرهای خود بازگردند.
ماموستا امامی با تسلیت به خانواده قربانیان حادثه تروریستی نیوزیلند عنوان کرد: تروریسم در تمام اشکال و تظاهرات آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است و انتظار داریم دولت نیوزیلند با مرتکبان، سازمان دهندگان و حامیان این اقدامات برخورد قاطع داشته باشد.
وی واژگون شدن یک قایق در رودخانه دجله عراق و کشته شدن بیش از 60 نفر از مسلمانان کشور همسایه را تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا، حضرت علی(ع) در 13 رجب سال سی‌ام عام الفیل و 23 سال پیش از هجرت پیامبر (ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشودند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام

نظر شما