شناسهٔ خبر: 31882041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شاهرود:

تبدیل تهدید به فرصت موجب گشایش درکارها می شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: برخلاف نظر گروهی غربزده که سال 98 را سال تهدید می دانند، با تبدیل تهدیدها به فرصت گشایش در کارها ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مدرسه قلعه این شهر، افزود: در دفاع مقدس که همه جهان پشت صدام ایستاده و آن را به امکانات روز تجهیز کرده بودند،با تکیه به جوانان و امکانات داخل پیروزی های بزرگی بدست آوردیم.
وی افزود : استفاده از تجارب دفاع مقدس موجب شده امروز در امور نظامی خودکفا شده و بازدارندگی دفاعی ایجاد کنیم به طوری که هیچ قدرتی جرات تجاوز نظامی را هم به خود نمی دهد.
خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: اگر الگوی دفاع مقدس را سرلوحه کارها قرار دهیم هیچ کشوری نخواهد توانست با اقتصاد کشورمان بازی کند.
وی تقویت بنیه اقتصادی را نیاز امروز و آینده کشور خواند و گفت: با نیل به این هدف آیندگان به نیکی از ما یاد خواهند کرد همانطور که ما رزمندگان دفاع مقدس ارج می نهیم.
امام جمعه شاهرود به وعده های اقتصادی غربی ها هم اشاره کرد و گفت : دولت های غربی نه تنها کمک نمی کنند بلکه اگر بتوانند ضربه هم خواهند زد.
وی افزود: از غربی ها نباید انتظار کمک داشته باشیم ، سیاستمداران غربی حتی به خودشان نیز رحم نمی کنند و این را بارها تجربه کرده و دیده ایم.
امینی نگاه امیدوارانه و نیز برخورد متعصبانه با غربی ها را غلط خواند و گفت: با توجه به این که غربی ها قابل اعتماد نیستند ، ارتباط با جهان و غرب باید با رعایت عزت و اقتدار مردم ایران باشد.
وی با بررسی برخی رویدادهای داخلی و خارجی سال گذشته ، گفت: اواخر پارسال اقتصاد کشور دچار نوعی گسیختگی شد که نبودنظارت بر بازار یکی از علل آن بود.
امام جمعه شاهرود به شعار سال هم اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بود و برای همین سال ها را با مضمون اقتصادی نام گذاری کردند.
وی به سالروز وفات حضرت زینب (س) هم اشاره کرد و گفت : آن حضرت پس از مادر گرامیش بهترین الگوی بانوان است .
7358/6167

نظر شما